1,2 millió forintos elektromos autó nyomta le a Teslát Kínában

0

Az Tesla már azóta igen nagy népszerűségnek örvend, mióta elkezdték a gyártást a sanghaji gyárban, most azonban kihívó akad a látóhatáron.

Nehezen lehetne eltúlozni a Tesla valódi sikerét Kínában. Csak az elmúlt évben megduplázta az eladási számait a cég, ami valamivel több, mint 100 000 eladott modellt jelent. Az egyértelmű közönségkedvenc a Model 3 volt, ami a legtöbbet eladott elektromos modell is lett az országban. 

Az egyetlen kihívója a Teslának, a Wuling Hongguang MINI EV névre hallgató elektromos modell, ami a januári eladási számokban felül tudta múlni az amerikai cég modelljeit. Mit jelent ez pontosan, számszerűsítve? A kínai vásárlók januárban 13 000 Model 3-at, és 1600 Model Y-t vásároltak, ami mondhatnánk szép teljesítmény, egészen addig, míg meg nem tudjuk, hogy mennyit vettek a mini elektromos modellből. Nagyjából 36 000 darabot! Tehát majdnem háromszor annyit, mint a listán a második helyen álló modellből. 

De mit is tud a Wuling Hongguang elektromos modellje, és miért is örvend ekkora népszerűségnek?

Először is beszéljünk az áráról: ezt a kis elektromos modellt, mindösszesen 4 000 dollárért (1,2 milló forintért) vásárolhatjuk meg, tehát az ára igazából egy elektromos bicikliével versenyez. Nem is csoda, hogy megjelenésekor egyből 50 000 rendelés érkezett. Ennél azonban sokkal többet tud, és mindjárt meg is értjük, miért is választották olyan sokat ezt a modellt. 

Kétféle akkumulátor pakkból választhatunk a modell megvásárlásakor, amelyek 120 vagy 170 kilométeres hatótávolsággal rendelkeznek. A négyüléses, első kerék meghajtású járműben egy 13 kW-os motor dolgozik, a maximális sebessége pedig 100 km/h. Ami igazán különlegessé teszi a modellt a tény, miszerint a cégnek mindösszesen 12 hónapba telt a tervezés, a gyártás és az első modell értékesítése. 

A 3 méter hosszú, 1,5 méter széles és 1,6 méter magas modell egyértelműen a városi közlekedőket tekinti célközönségnek, és nagyon is úgy tűnik, hogy sikerrel járt. Ezt bizonyítja a már eladott és megrendelt modellek száma. Bizonyos hírek szerint a cég most dolgozik egy nagyobb méretű és nagyobb hatótávolsággal rendelkező modellen. Kíváncsian várjuk elég lesz-e ehhez a projekthez is 12 hónap.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.