Elektromos Corvette terepjárón gondolkodik a GM

0

A GM a Corvette járműcsaládjának bővítését fontolgatja, az új tag pedig egy teljesen elektromos crossover lehet, a Bloomberg jelentése szerint. Ha a GM meg is valósítja a tervét, elektromos Corvette terepjárót 2025-ig biztosan nem láthatunk az utakon.

Ez lenne az első eltávolodás a típus számára, mely mindig is egy egymodelles sportkocsimárkaként létezett. A tervezők állítólag több koncepción dolgoznak, a projektet belső körökben csak „R project”-nek nevezik. A jelentés szerint a Corvette-vonal bővítésének ötlete körülbelül 20 éve indult, eddig azonban a GM soha nem készített semmilyen koncepciót.

A márka külön dolgozik a hagyományos Corvette villamos hajtásláncának megvalósításán is. A részletek hiányosak, de a vállalat levédette az „E-Ray” nevet, és számíthatunk rá, hogy valamilyen elektromos vagy hibrid modell kapja majd azt. A típus legújabb, 8. generációs C8 modellje rengeteg dicsérő szót kapott, amiért lenyűgöző műszaki teljesítménnyel szállították autóikat, jóval kedvezőbb áron, mint a hasonló teljesítményű versenytársak. De más gyártók nagy léptekben haladnak a hibrid, illetve a teljesen elektromos hajtás felé, a Corvette pedig biztosan nem akar lemaradni.

A Corvette nem az első amerikai izomautó-márka lesz, aki elektromos terepjáróval bővíti kínálatát. A Ford épp a Mustang Mach E, a teljesítményorientált crossover szállítását kezdte meg. Az autót jó megjelenése és jövőbe tekintő technológiai megvalósításai miatt sokan megkedvelték, a hagyományőrzőket azonban bosszantja a Mustang név használata.

A viták nem gátolták meg más klasszikus sportkocsimárkák vezetőit sem abban, hogy terepjárók vagy elektromos modellek gyártásába kezdjenek. A Porsche hatalmas eladásokat produkál a Cayenne és Macan terepjáróknak köszönhetően, elektromos Taycan-jukat pedig a „Porsche valaha volt legjobbjának” nevezték.

Vannak gyártók, akik a fogyasztók körében tapasztalt népszerűségük miatt hobbiterepjárókat is felvettek a kínálatukba. Ez a megnövekedett népszerűség (és a nevetséges kibocsátási szabályok visszafordítási kísérletei) azonban alacsonyabb flotta üzemanyag-hatékonyságot és magasabb kibocsátást eredményezett a 2019-es évben, mely kissé visszavetette az SUV- és crossover-gyártási trendet.

A GM-nek nagy tervei vannak az elektromos autókkal kapcsolatban. Sürgetik az „Ultium” névre keresztelt akkumulátorplatformjuk fejlesztését, melynek köszönhetően lehetővé válik számos különböző modell átépítése az elektromos hajtásláncra. A márka elkötelezte magát 30 új EV 2025-ig történő piacra dobása mellett, bár az is igaz, hogy hasonló horderejű ígéretekről már hallottunk tőlük, amelyeket nem teljesítettek.

Jelenleg a GM még mindig csak egyetlen elektromos autót kínál, annak ellenére, hogy évek óta sokat beszélnek a következő modellekről. Ha hihetünk a GM nagy bejelentéseinek, akkor fényes jövő várhat rájuk az elektromos közlekedés tekintetében. A Corvette márka elektromos hajtásra történő áttérése pedig egyértelmű jele lenne annak, hogy a GM komolyan gondolja a jövőt, bár a 2025-ig tartó ígéretek enyhén szólva is merészek.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”