Az elektromos autózás megjelenésével együtt jelent meg az úgynevezett „hatótávpara”, ami az attól való félelem, hogy az autónkban lévő energiával nem jutunk el a célunkig (ami sokszor egyben a következő töltési lehetőség is) és ottmaradunk az út szélén, lemerült akkumulátorral.
Ellentétben a legtöbb elektromos autógyártóval, a Tesla nem a harmadik fél hálózatára támaszkodik. Kezdet kezdetén döntött úgy a kaliforniai e-autó gyártó, hogy saját töltőhálózatot épít ki. Ezt nevezik Tesla Supercharger hálózatnak. Ennek a hálózatnak köszönhető, hogy egy Teslával akár Amerikát, akár Európát be lehet járni. Mindezt rekord töltési idővel. Tavaly november közepén jelentette be a Tesla, hogy elkészült a húszezredik töltője.
A Supercharger hálózat egyik legnagyobb előnye, hogy a nem kell egy harmadik fél huszadik applikációjával bajlódni. Elég csak a Tesla beépített térképén útba ejteni a legközelebbi SuC állomást és plug-and-charge működési elv alapján már tölthetjük is a Teslánkat. A számlázási rendszer pedig játszi könnyedséggel vonja le a bankkártyánkról a töltés díját, kWh alapján. Nincs előre terhelés, nincs perc alapú számlázás.
Eddig is volt világrekordnak számító töltőhelyszínek a Tesla saját térképén. Legutóbb, novemberben adtak át egy olyan helyszínt Amerikában, ahol 56 darab Tesla töltő várja a Teslásokat.
Tegnap pedig a Tesla büszkén jelentette be, hogy megnyílt a világ legnagyobb Tesla töltőhálózata Sanghajban, 72 darab töltővel!
More photos of the World’s Largest Tesla Supercharger Station in Shanghai. pic.twitter.com/jWHDzAEUpA
— Jay in Shanghai 🇨🇳 (@JayinShanghai) December 31, 2020
Kínában több olyan SuC állomás is található (például Peking és Sanghaj körzetében), ahol 50 darab környéki oszlopszám várja az autókat.