Már a Volkswagen ID.3 Európa kedvenc elektromos autója

0

Az európai autópiac továbbra is nehéz helyzetben van. Októberben az értékesítések 7 százalékkal csökkentek az előző évhez képest, a JATO Dynamics adatai szerint. Összesen 1,13 millió járművet adtak el a múlt hónapban Európában.

Azonban az elektromos autós eladás 153 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Összesen 302,587 darab járművet adtak el októberben. Ez már zsinórban a második hónap mikor az elektromos eladások felülmúlják a dízel értékesítéseket.

Különösen szignifikáns a változás a teljesen elektromos értékesítések tekintetében, ott 197 százalékkal nőttek az eladás a tavalyi adatokhoz képest. Összesen 71,800 ilyen autó talált gazdára. A plug-in hibridekkel együtt összesen 148.000 eladást értek el. A hibrid szegmens (a nem plug-in) is rendkívüli gyorsasággal növekszik mivel a gyártók minden eszközzel próbálják csökkenteni a Co2 kibocsájtásukat.

  • A hálózatról tölthető modellekből tehát összesen 148,000 darab került értékesítésre, ezeknek 13 százalék a piaci részesedésük.
  • A hagyományos hibridekből 154,000 darabot adtak el, melyeknek így 14 százalék a piaci részesedése.
  • Összesen pedig 302,587 darab elektromos meghajtással rendelkező autót adtak el, 26,8 százalékos piai részesedéssel.

Októberben az újonnan érkezett Volkswagen ID.3 valósággal letarolta az európai piacot, összesen 10,590 darabot adtak el belőle. A hónapban ez volt az egyetlen olyan elektromos autó Európában melyből több mint 10,000 darab fogyott.

Az ID.3 szeptemberben az eladási rangsorban még csak a harmadik helyen állt. Azonban az októberi sikerét is nagyban köszönheti a vállalti, flottás eladásoknak. Ezek az értékesítések több mint felét tették ki.

Nem sokkal maradt le a Renault Zoe 9778 darab eladott modellel, mely így a dobogó második fokára állhatott. A harmadik helyre pedig a Hyundai Kona Electric állhatott 5261 darab eladott példánnyal. A Tesla Model 3 ezúttal nem szerepel az adatok között.

Az októberi adatokból kivehető, hogy a Volkswagen csoport elég erősen uralja az európai elektromos autós eladásokat. Összességében 25 százalékos a részesedésük, ha pedig csak a tisztán elektromos modelleket vizsgáljuk akkor 29 százalék.