Amikor olvastam a német Nextmove cikkét arról, hogy érkezik egy olcsóbb Volkswagen ID.3 variáns, megmondom őszintén nekem is törnöm kellett a fejem, hogy akkor ez most melyik kivitel melyik felszereltsége is lesz? Szeretem a VW termékeit és az erőfeszítéseket is jó látni, amit tesznek az elektromos mobilitás terjedése érdekében, de az ID.3 elérhetőségét szerintem nagyon összekuszálták, ezért, ha rajtam kívül még nem egyértelmű valakinek, hogy most akkor mi is a helyzet, vázolom gyorsan.
3 fő kivitelről beszélhetünk: Pure (45 kWh), Pro (58 kWh) és Pro S (77 kWh). A Pure kivitel lesz a legolcsóbb, de rá még várnunk kell, a német márka is előbb a drágább modelleket dobja piacra, hogy a fejlesztésbe ölt pénzek egy része már most elindulhasson vissza a kasszába. Jelenleg a Pro és a Pro S darabok vásárolhatók meg, ám a magyar VW konfigurátor szerint nálunk csak a Pro érhető el. A Pro kivitelből született meg aztán a híres 1st Edition és a további 6, jelenleg is konfigurálható variáns:
- Life
- Business
- Family
- Style
- Tech
- Max
Ehhez a 6 variánshoz kapcsolódik be hetedikként a simán csak Pro nevet viselő kivitel. Ez zavart meg engem hirtelen. Tehát az új kivitel neve ez lenne: Volkswagen ID.3 Pro Pro (elég zavarba ejtő, legalábbis szerintem, kitalálhattak volna okosabb elnevezést is).
Viszont örülhetünk, mert ezzel a 7. variánssal az eddigi legolcsóbb ID.3 kerül forgalomba, ami nagyjából 2200 eurós csökkenést jelent. A legolcsóbb kivitel német kezdőára mostantól: 34 112 euró, az ottani állami támogatás igénybevételével. Eddig a Pro Life volt a legolcsóbb, 36 325 eurós német kezdőárral (ez 14 188 440 Ft itthon, támogatás nélkül). A legolcsóbb ID.3 ugyanúgy az 58 kWh-s akkuval érkezik, ám gyengített motorral (150-ről 107 kW-ra gyengített teljesítménnyel). Más különbség a hajtásláncban nincsen a többi kivitelhez képest. Hogy itthon mikor és mennyiért lesz elérhető az új 7. kivitel, még nem tudjuk.
Az ID.3 szoftveres is javult, hiszen elérhető az új ME2 frissítés, ami a hibajavításokon túl eddig két hiányzó funkciót is aktivál. Az egyik a teljes funkcionalitású Head-Up Display, a másik pedig az okostelefonos összeköttetés (Apple Carplay, Android Auto). A legyártott autók nagy száma, valamint a megkezdődött kiszállítások miatt a VW kereskedéseknek is be kell segíteniük a szoftverfrissítésbe. Tehát az autó átadása előtt a kereskedésnek kötelessége lesz a fedélzeti rendszert frissíteni.