Végül több, mint 77 000 Kona Electric kerül visszahívásra

0

Tovább gyűrűzik a múlt héten elindult visszahívási akció, amit a Hyundai hirdetett ki az elektromos Kona modellekre. Amikor először ismertetésre került a visszahívás, akkor még csak a dél-koreai piacon terítésre került darabokra vonatkozott az akcióterv, nagyjából 25 ezres darabszámra vetítve azt. Ez a visszahívási akció került most kibővítésre globális szinten, beleértve Észak-Amerikát és Európát is, utóbbi területén van a legtöbb elektromos Kona.

De miért is van ez a hatalmasra duzzadt visszahívás? Sajnos nem egyedi az autóiparban, hogy egy típusról csak akkor derül ki egy súlyos (akár a jármű megsemmisülésével és emberéletek kioltásával is járó) hiba, amikor a típus már az utakon van. Ezúttal egy elektromos autó, pontosabban a Kona elektromos változatával kapcsolatban derült ki egy olyan probléma, ami az autó kigyulladásával is járhat legrosszabb esetben.

Az első hírek még október 9-én láttak napvilágot a The Korea Times oldalán, ahol azt olvashatjuk, hogy világszerte már 13 Kona semmisült meg öngyulladás révén, így szükségessé vált a típus átfogó vizsgálata! A National Assembly elnevezésű auditálási esemény kapcsán pedig ki is derült, hogy mivel van a baj. Múlt hét csütörtökön Seo Bo-shin (a Hyundai minőségbiztosítási folyamatainak vezetője) elismerte, hogy ismertté vált egy hiba, ami az autó akkumulátorcsomagját érinti és már van megoldás a problémára. A pontos hibaleírást és a probléma megoldását egyelőre csak a Hyundai ismeri, ám találgatások szerint az LG Chem által gyártott cellákban található szeparátorok sérültek meg a gyártás során, ami így instabil és tűzveszélyes állapotba hozza a hibás akkucellát.

Az ottani kormányzati szervezet (National Forensic Service) is az akkupakkot nevezte meg hibásnak. A probléma tehát jelenleg most még két bűnöst tart számon. Az egyik az LG Chem, akik a cellákat gyártották, ám szerintük kizárt, hogy a cellák lennének gyártási hibásak. A másik hunyó a HL Green Power lehet, ők szerelik össze a Hyundai számára az akkupakkokat az LG Chem által szállított cellákból. A probléma tehát komoly, várjuk a további híreket az üggyel kapcsolatban!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!