Komplett Tesla meghajtás, izomautók számára

0

A régi klasszikus autók átalakítása elektromossá már egy ideje létező jelenség. Ennek is megvannak az imádói és az ellenzői is. Utóbbiak sokszor érvelnek azzal, hogy így elvész az autó eredeti karaktere, valamint azzal, hogy bonyolult az átalakítás.

A Tesla meghajtórendszere már megalkotásakor is egy zseniális szerkezet volt, ami azóta csak finomodott az évek során. Korunk autógyártóinak nem is nagyon sikerült még a közelébe érniük, bár tartom a véleményem, hogy jelenleg még nem is igazán törik magukat, hogy ez bekövetkezzen. Sajnos rengeteg márka új elektromos típusán érződik, hogy lenne még mit reszelgetni rajtuk.

Ezúttal Egyesült Államokból tűnt fel egy vállalkozás a neten, akik úgy döntöttek, hogy leegyszerűsítik egy ilyen átalakítás folyamatát. Ők az EV West csapata, akik már számos ilyen műveletet hajtottak végre, így ők igazán tudják, mivel jár ez. Ötletük egyszerű, de mégis nagyszerű: egy komplett Tesla hajtóművet tudnak ajánlani azon V8 izomautót birtoklók számára, akik kipróbálnák az elektromos autózás esszenciáját, saját autójuk volánja mögött. Ehhez pedig egy komplett hajtóművet tudnak értékesíteni az érdeklődőknek, amiben minden szükséges alkotóelem már benne van. Az egység a Revolt nevet kapta!

Visszatérve a Tesla hajtóművére, nem a mostani Ev West alkotás az első, ami felkarolja a Tesla munkásságát. Elég csak a Teslondára gondolni 2018-ból, ami egy első generációs Honda Accord, kibelezve és egy Tesla meghajtásával megspékelve.

De annak az Audi S5nek a videója is megér egy megnézést, aminek motorterébe (és részint az utasterébe is) beköltözött a Tesla. Az autó egy 2010-es S5 quattro, aminek motorjában rengeteg kilométer volt már. A tulajdonos Samuel Polyak, aki a hírek szerint már korábban is alakított át régi autókat elektromossá, mostani projektjét pedig ezúttal megosztotta az interneten is. Az négykerék meghajtás megmaradt, valamint a Tesla invertere a motortérbe került, a jobb beépíthetőség kedvéért. Az átépítésnek viszont sajnos áldozatul esett a hátsó traktus, az ülésekkel együtt. Az akkucsomagot csak így sikerült bepasszírozni a kasztniba, tehát ezzel 2 üléses autóvá vált az S5. Viszont befért mind a 16 modul az autóba!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!