Lista, hogy mely e-autók akkumulátora degradálódik a legjobban és a legkevésbé

0

Az akkumulátorcsomag cseréje egy nagyon vitatott kérdés az elektromos autózásban. Az, aki új elektromos autót vásárol lehet, hogy nem is foglalkozik vele. Másrészt ott vannak azok is, akik elektromos autót vásárolnának, de el akarják kerülni az akkumulátor kapacitás drasztikus csökkenéséből adódó költségeket. De melyek azok az e-autók, amelyek a leggyorsabban veszítenek az akkumulátor kapacitásukból és melyek azok, amik a legkevésbé? Erre a kérdésre kereste a választ a Select Car Leasing csapata is.

A csapat 6300 elektromos jármű adatai elemezte ki és hasonlította össze, hogy az akkumulátorok miként tartják meg a kapacitásukat. Ezen kívül számos változót is figyelembe vettek például, a hőmérsékleti tényezőt és a gyorstöltések számát is.

És itt van a top10 autó, amelynek a legkisebb arányban csökkent az akkumulátor kapacitása:

Egészen meglepő, hogy az első helyen szereplő Chevrolet Bolt akkumulátora 1 év alatt nem romlott. Ehhez a legközelebb az Audi A3 Sportback e-Tron állt, melynek degradációja csupán 0,3 százalék volt, azonban ez egy plug-in hibrid jármű.

A harmadik helyen a Tesla Model 3 áll 0,6 százalékos kapacitás vesztéssel, azonban a meglepetést inkább az 5. helyen álló Nissan Leaf okozza mely úgy tudta elérni a 0,8 százalékos eredményt, hogy léghűtéses az akkumulátor csomagja.

Itt pedig a negatív top10-es lista:

A Select Car Leasing egy másik nagyon érdekes listát is összeállított arról mely járműveknél a legolcsóbb az elvesztett százalékok javítása:

És a legdrágábbak:

Ezen listák remek segítséget nyújthatnak azoknak, akik elektromos autót vásárolnának és azoknak is, akiknek már van, hogy mire is számíthatnak a jövőben egy-egy modell esetén.