Versenyautó-verő kört ment a Tesla Model Y Performance Buttonwillowban

0

A Tesla legújabb modellje megspékelve az Unplugged Performance néhány módosításával, kifejezetten versenypályákra készített autókhoz hasonló időt futott a Buttonwillow-i ringen.

A Tesla Performance járművek nem csak a saját szegmensük benzinüzemű modelljeit győzték le hatalmas fölénnyel, hanem versenyképesek voltak azokkal a szuperkocsikkal is, melyeket már a tervezőasztalon is az aszfaltgyűrűk és a bukóterek világába képzeltek el a mérnökök. Mindezt annak ellenére, hogy a Model Y egy családi e-autó, ebből adódóan pedig a formával és a vonalvezetéssel kapcsolatban kompromisszumos megoldásokra volt szükség az elegendő belső térhez.

Az elismerhető, hogy ez a Tesla inkább funkcionál egy mini-SUV-ként, sőt, crossoverként lehetne a legjobban jellemezni, ám a kategória-besorolás semmit sem változtat a tényen, hogy a Performance változat képes 3,5 másodpercen belül a 100 km/h-ás sebesség elérésére.

Az Unplugged Performance még tovább fokozta az Y képességeit a szokásos teljesítményfrissítésükkel. A felturbózott, átalakított prototípusukat Buttonwillow versenypályáján próbálták ki, mely teszt során néhány lenyűgöző eredményt is elértek a legújabb Teslával. Ezekből egy rövid összeállítás látható az alábbi videón:

https://youtu.be/56ipAp3LS8I

A Unplugged Performance felsorolta a modellen eszközölt összes frissítést, melyeket tőlük megszokottan a saját gyártmányú és dizájnú alkatrészekkel vittek véghez:

  • Unplugged Performance lengő rudak
  • Unplugged Performance hátsó állítható hajlított karok
  • Unplugged Performance szénkerámia fékkészlet
  • Unplugged Performance hátsó fékbetétek
  • Unplugged Performance kovácsolt UP-03 19 × 10.5 versenykerekek 305/30ZR19 Nitto NT01 gumiabroncsokkal

Mindezen extráknak köszönhetően az elektromos SUV versenyképes, 2:01,9-es köridőt futott, mellyel akár a szuperautók és sportkocsik világában is méltó ellenfele lehet több modellnek is.

„Ez az Unplugged Performance által versenypályára hangolt Tesla Model Y a maga 2:01,9-es elképesztően gyors köridejével gyorsabb volt Buttonwillow-ban, mint a Porsche 997 911 Turbo leggyorsabb regisztrált körideje, és fél másodperccel megverte a 997 GT3 legjobb körét is.”

Mindezek mellett le merem fogadni, hogy azokban a sportkocsikban nem lehet kényelmesen aludni, nemúgy, mint a Model Y-ban.

Aki nem hiszi el, hogy a Tesla legújabb modelljéből könnyedén hálószobát lehet varázsolni, annak szeretném megmutatni, hogy mit művelt Ben Schaffer, az Unplugged Performance vezérigazgatója, a fent leírt teszt előtti éjszakán:

Igen, beköltözött az autó csomagtartójába. Ezek a kicsi, feltekerhető matracok egyébként a tulajdonosok körében igen népszerűvé váltak az utóbbi időben, hiszen akár kempingezéshez is ideálisan használhatók a Teslák. Nem is kevesen élnek ezzel a lehetőséggel.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!   

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”