A Ford egy olyan, első sorban az európai piacra szánt elektromos modellen dolgozik, melyhez a VW MEB padlólemezét használják majd fel, ez pedig csak egy a két gyártó széles körű partnerségéből fakadó projektek közül.

Hirdetés

A Volkswagen nemrég bejelentette, hogy a Forddal kötött megállapodások értelmében egy több milliárd dolláros együttműködés kezd kibontakozni, mely számos projektet eredményez majd mindkét fél számára. A Volkswagen oldalán egy új, jelentős változtatásokon és fejlesztésen átesett Amarok piacra dobását tervezik, mely ugyanarra a platforma épül majd, mint a Ranger (ezt a Ford fejlesztette ki, és valószínűleg ez lesz az első alkalom, amikor ezek a modellek PHEV-ként is elérhetővé válnak). Ezen felül egy városi szállítmányozásra és fuvarozásra is ideális kisteherautó is tervben van (a következő generáció Transit Custom és Connect modellek), míg a Ford a VW MEB elektromos járművek számára fejlesztett platformját fogja használni, hogy kifejezetten az európai piac számára készítsen e-autót.

Nyilvánvalóan ez az utóbbi rész az igazán érdekes számunkra, de a tervekkel kapcsolatban nagyon kevés hiteles információ áll a rendelkezésünkre. Találgatni persze lehet az új e-Ford milyenségét illetően, ha azonban számba vesszük, hogy eddig mely modellek épültek a MEB padlólemezre, már akkor is elég széles skálát kapunk. Igen eltérő méret- és stíluskategóriát képvisel például a VW ID.3 és a Skoda ENYAQ, pedig mind a két modell ugyanerre az alaplapra épült. Nehéz tehát jelenleg pontos lehetőségekről beszélni, de reméljük, minél hamarabb megérkeznek az első információk, melyek betekintést engednek majd a készülő modell specifikációjába. 

Ha mindenképpen jóslatokba szeretnénk bocsátkozni, tekintettel a jelenlegi piaci helyzetre, a crossover kivitel lehet az optimális lehetőség, hiszen a Ford már rendelkezik a Mustang Mach-E-vel a modellpalettáján, így egy elektromosan hajtott SUV lehetősége, vagy más karosszériastílus nem tűnik valószínűnek. Az új konstrukció érkezésével kapcsolatban is elég hiányosak az információk, de a gyártók tervei szerint 2023. előtt el fog készülni, és remélhetőleg ez az időpont most a Volkswagentől megszokott csúsztatásokat is tartalmazza már.