A világ egyik legnagyobb futásteljesítményű elektromos autójának, egy Tesla Model X-nek több, mint 650000 megtett kilométer után összesen 29000 dollárnyi javítási/karbantartási költsége gyűlt össze. Ez a több, mint 9,3 millió forint mennyire számít soknak?

Hirdetés

Az autó tulajdonosa két hónappal ezelőtt vásárolta a járművet rendkívül alacsony áron és rendkívüli futásteljesítménnyel. Az autó ára mindössze 30000 dollár volt, ami kevesebb, mint 10 millió forint, ellenben több mint 650000 kilométert tettek már meg vele.

A 2016-os évjáratú autó ezt megelőzően a Tesloop tulajdonában volt, akik folyamatosan szállították ügyfeleiket Los Angeles és San Diego között. Így lehetséges az, hogy évente több, mint 160000 kilométer került az autóba.

A 29000 dolláros javítási és karbantartási költség igen soknak hangzik, főleg egy 4 éves autó esetében. Azonban ha figyelembe vesszük azt, hogy ezalatt a kevesebb, mint 4 év alatt egy normál autó teljes élettartama alatt elért futásteljesítményét teljesítették túl vele, úgy már talán nem is tűnik kirívónak.

Átlagos körülmények között egy autónak legalább 20 évre lenne szüksége ahhoz, hogy elérje ezt a futásteljesítményt. Ha erre a 20 évre bontjuk le a szerviz/karbantartási költségeket, az évente mindössze 1450 dollárt jelent, ami nagyjából 470000 forint, ami még mindig nem elenyésző összeg.

Azonban ha tovább bontjuk a költségeket, akkor azok egyre barátságosabbak lesznek. A teljes összegből 9000 dollárt költöttek csak a gumiabroncsok cseréjére. A Tesloop nem egyszerre cserélte az összes gumiabroncsot, tehát azt nem tudjuk, hogy egy garnitúra abroncs mennyi ideig bírta. Csupán a végső számot tudjuk: az autó összesen a 650000 kilométer alatt 42 darab gumiabroncsot fogyasztott el. Ez azt jelenti, hogy nagyjából átlagos futásteljesítmény után cserélték azokat.

Nézzük a további nagyobb tételeket! 2018-ban több, mint 321000 kilométer után a hátsó ülések hibásan működtek, ezek cseréje 5375 dollár volt. Az új ülések azóta is hibátlanul működnek.

A következő nagyobb tétel a központi kijelző és a töltőnyílás-fedél cseréje volt 600000 kilométer körül, ennek összege 3389 dollár volt.

A további költségek pedig a kisebb dolgok között oszlanak meg. Összeségében tehát elmondható, hogy egy eredetileg 100000 dolláros jármű ilyen futásteljesítmény mellett a 29000 dollárnyi javítási/karbantartási költség elsőre soknak hangzik, azonban jobban végig gondolva egyáltalán nem az.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.