Jó hírek az ID.3-ról – június 17-én indul a 1st Edition forgalmazása

0

Jürgen Stackmann, a Volkswagen értékesítési részleg vezetőségi tagja bejelentette, hogy június 17-én megnyílik a lehetőség az előrendelők számára, hogy véglegesítsék a rendelésüket. Egyidejűleg pedig a cég az ID.3 értékesítésére kiépített új rendszert is tesztelni fogja.

Ahogy azt Stackmann a Twitteren bejelentette június 17-én 30000 embernek nyílik meg a lehetőség arra, hogy megkössék a kötelező érvényű szerződést az autó megrendelésével kapcsolatban. Ezek azok a vásárlók, akik már kifizették az 1000 eurós előrendelési díjat. A Volkswagen azt ígéri, hogy a kereskedők hamarosan megkeresik a vásárlókat.

Egyelőre a végleges árat, a lízingdíjakat, és a végleges szállítási határidőket még nem tették közzé. Az is kérdéses még, hogy mikor lehet majd megrendelni az alap ID.3-at, ami a speciális változat után érkezik, mellyel elindítják az árusítást. Tekintettel az autó szoftverproblémájáról érkező hírekre, kétséges volt az, hogy a VW képes lesz nyáron megkezdeni a kiszállítást.

Legutóbb azonban Herbert Diess a vállalat vezetője „nagy előrelepésről” beszélt a szoftverrel kapcsolatban.

A megrendelések véglegesítése mellett a Volkswagen egy másik fontos rendszer tesztüzemét is végzi. Változik az értékesítési szisztéma, továbbra is a kereskedők állnak majd kapcsolatban a vevőkkel és továbbra is ők rendelik be az autókat. Azonban a vásárló már nem a kereskedővel, hanem közvetlenül a Volkswagennel köti meg az adásvételi szerződését, mint az korábban volt. A kereskedők pedig fix jutalékokat kapnak.

A Volkswagen kereskedők 95 százaléka már aláírta azt a szerződést, miszerint az MEB platformon érkező elektromos autókat, valamint a hamarosan érkező PPE platform járműveit csak az új modell alapján értékesíthetik. Ez azt is jelenti, hogy ezeket az autókat csak azok a kereskedők „árusíthatják”, akik aláírták ezt a megegyezést.

Sok kereskedő pozitívan értékeli az átállást, noha tulajdonképpen feladják a tényleges eladásokat. A múltban például a kereskedésnek a saját pénzéből kellett kiállítási járműveket beszerezniük, mostantól ezeket már a gyár biztosítja majd. A készleteket és a finanszírozást a gyártó közvetlenül fogja kezelni, ennek köszönhetően az autók maradványérték-kockázatát is közvetlenül a Volkswagen vállalja.

A kereskedők tehát kettős szerepet fognak betölteni, az elektromos autók esetében szolgáltatók lesznek a hagyományos autók esetében pedig továbbra is viszonteladók lesznek.