Tovább növelheti vezető szerepét a Tesla

0

Az elemzők legalábbis ezt jósolják. Az ok pedig abban keresendő, hogy az elektromos járművek szegmensében a világjárvány utáni időszakban más gépjárműgyártók valószínűleg késleltetni fogják az EV-k ütemterveit, különösen az elektromos pick-up-ok esetében.

A Tesla már jóval a koronavírus előtti időszakban jelentős előnyre tett szert az elektromos mobilitás kategóriájában, jobb értékesítési mutatóval rendelkeztek, mint bármely más ismert gyártó. Számos elemző azonban azt jósolta, hogy ha ezek a már évtizedek óta működő autógyártók az elektromos járművek tömeggyártási programjaiba fektetik pénzük jelentős részét, a Tesla nem lesz képes velük versenyezni.

Néhány ilyen program, mint például a Chevy Bolt EV, vagy az Audi e-tron, már megvalósultak, és gyakorlatilag nem voltak hatással a Teslára. Ráadásul, ezek a tervek a koronavírus-járvány miatt még csúsznak is, ami szakértők szerint tovább növelheti a Tesla versenyképességét.

Adam Jonas, a Morgan Stanley statisztikus csapatának tagja egy új értekezést adott ki az ügyfelek számára ezen a héten:

„Minél tovább csúsznak a többi versenyképes gyártó EV-tervei, annál nagyobb versenyelőnyre tehet szert a Tesla az elektromos közlekedés terén, figyelembe véve a fogyasztói nézőpontokat.”

Természetesen a Teslát is hátráltatják késések, de az amerikai cégnek vannak bizonyos előnyei, például, hogy nem kell együttműködnie a szakszervezetekkel, ezért gyorsabban tudnak reagálni a váratlan helyzetekre, mint vetélytársaik.

Jonas és csapata így folytatta:

„Úgy gondoljuk, hogy a nagy múltú autógyártók esetében a költségvetés elkészítésekor prioritást kell élveznie a szabályozási költségekre és a megtérülési periódusokra ható, a közeljövőben tervezett projekteknek. Nem helyezhetik most ezek elé azokat a hosszú távú elképzeléseket, melyek bizonytalanabb bevételi forrásnak tűnnek. Akárhogy is lesz, úgy gondoljuk, hogy ez a helyzet középtávon előnyben részesíti a Teslát, mivel kisebb lesz a verseny a felső kategóriás elektromos járművek gyártói között, a zűrzavar pedig szintén nekik kedvezhet.”

Az Egyesült Államokban a Tesla következő csatája várhatóan az elektromos pick-up-ot érinti majd. A Cybertruck viszonylatában a Tesla nem is számított elsőségre a piacon, mivel az csak 2021 végén várható, ellentétben a Rivian 2020 végére ígért és várt e-pick-up-jával.

Beszámoltunk azonban arról, hogy a Rivian kiszállításai valószínűleg 2021-re fognak csúszni, ám ezeknek a Tesla Cybertruck előtt kell megvalósulniuk.

Nem világos, hogy a jelenlegi válság hogyan fogja befolyásolni a többi márka ezen kategóriába tartozó elektromos modelljeinek érkezését, gondolva itt például a Ford F150 Electric és a GMC Electric Hummer ügyére, melyeket az eredeti tervek szerint a jövő évben kezdenek gyártani.

A Morgan Stanley elemzései rövid- és középtávon mindenképp megfontolandók. Ez azt jelenti, hogy a járvány miatt kialakuló válsághelyzet még inkább a Tesla javát szolgálhatja, ami persze jó a társaság számára, de ijesztő belegondolni, milyen következményekkel jár majd a többi gyártó elektromos járműveinek bevezetését illetően, hiszen minden gyártó számára szükséges a verseny a fejlődéshez.

Egyes piacok, köztük Európa és Kína is, fontolóra veszik az autóipar kibocsátási szabványaira vonatkozó módosítások lassítását, ami arra ösztönözheti a vállalatokat, hogy csökkentsék az elektromos járművekbe történő beruházásaikat. Ha ez így lesz, a következő néhány évben visszaeshet az a lendület az e-autók fejlesztésében, melyet az elmúlt időszakban tapasztalhattunk.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”