Együtt jár majd a GTX és a négykerék-meghajtás

0

Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a Volkswagen tovább kívánja örökíteni a GT jelzést az elektromos modellekre is. Eddig már volt GTI a benzines, GTD a dízel és GTE a hibrid meghajtás esetében, míg a GTX a tisztán elektromos, teljesítményre hangolt modellek jelzése lesz.

Nagyon valószínű, hogy a négykerék-meghajtás pedig a GTX kivitelek esetén alapfelszereltség lesz, és az első GTX kivitel majd csak az ID.4-ből érkezik. Pedig kézenfekvő lenne, hogy a Golf mintájára az ID.3 kerüljön ilyen átalakítás alá, azonban Matthias Rabe, a Volkswagen technológiai vezetője az angol Autocar magazinnak elmondta, hogy az első sorozatgyártott GTX kivitel az ID.4-ből kerül kialakításra!

Az ID.4 már csak azért is alkalmasabb alany ehhez az átalakításhoz, mert annak a dolgok jelenlegi állása szerint opciósan mindkét tengelye, tehát mind a négy kerek hajtott lehet, szemben az ID.3 kizárólagosan hátsó hajtott tengelyével. Bár egyértelműen nem is zárta ki egy GTX ID.3 lehetőségét. Rab elmondása szerint a GTX kivitel „kívánja” a négykerék-meghajtást, ráadásul ő már vezetett ilyen kivitelt, így pontosan tudja, miről beszél.

Viszont, ha a GTX szint fölé tekintünk, ott találjuk az R kivitelt, abból már lesz az ID.3 berkein belül is. Érdekes módon az ID.3 R-ből lesz négykerék-meghajtású megoldás. Azonban ott már alaposabban kisajtolják a hajtáslánc adta lehetőségeket és az ID.R versenyautó megoldásaiból is kerül át néhány a szériagyártású modellbe. Ez a kivitel várhatóan 2024-tól lesz elérhető.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!