Sajnos mostanában nem igazán volt időm, hogy írjak a Tesla Model 3-ról. Pedig lenne mit! Jó pár cikkel el vagyok maradva, de a napokban lesz időm pótolni ezeket. Most mégis egy, a múlt héten történt kalandot osztok meg a kedves olvasóimmal.

Hirdetés

Mióta e-autóm van, azóta szeretek legalább egy nappal előre tervezni. Főleg ha hosszabb útra indulok, de múlt héten nem ez történt. Szerdán kora reggel kaptam egy hívást, hogy 10:30-ra Bécsben kell lennem. Ez egy belsőégésű autóval nem lenne gond, de most már tudom, hogy egy kiváló elektromos autóval sem! A hívás után egyből végigfutott az agyamon, hogy az autó egyáltalán nincs feltöltve, mert kedden még úgy terveztem a szerdámat, hogy végre otthon lehetek és nem kell sehova sem mennem. Hát nem ez történt! A reggeli agytorna után egyből megnyitottam a Tesla applikációját, ahol láttam, hogy a Model 3-ban még 171 kilométer megtehető táv van. Megnyugodtam! Ezzel a töltöttséggel, ha nem is érek ki Bécsig, de Győrig mindenképp elérek ahol már vár a Supercharger töltő.

Gondoltam, hogy ebből egy jó kis rapid teszt sülhet ki, hisz az autó sincs feltöltve és az akkumulátor is hideg. A reggeli kávé előtt még bekapcsoltam az autó előfűtését, ha már lúd akkor legyen kövér és nézzük meg, hogy a nulla fokos utasteret mennyi idő alatt fűti fel és mennyit vesz le a megtehető távból.

Közel 10 perc múlva már a 21 fokra felfűtött autóba ültem be. Ez idő alatt 11 kilométer hatótávot veszítettem az eredeti megtehető távból. Nagyon jó!

Úti cél Győr, ahol megálltam egy gyors töltésre a Supercharger töltőn! Egész úton hatalmas köd volt és 0 fok körüli hőmérséklet. A Google maps 1 óra, 12 percet és 84 kilométert írt Székesfehérvárról a töltőig. Nekem a 93,4 kilométert 1 óra, 20 perc alatt sikerült megtennem.

207 Wh/km fogyasztás mellett, ami szintén parádés! Ködben, havas esőben és hidegben!

Egy rövidke, 38 perces 100-110 kW-os töltés és 405 megtehető kilométer után rohantam is Bécsbe, hogy időre odaérjek.

Az autópályán végig 130-al mentem beállított Autopilottal. Erről majd később írok egy részletesebb cikket, most a lényeg az, hogy pont oda értem a helyszínre 10:19-re.

A Google Maps 126 kilométert írt 1 óra 22 perces menetidővel. A 138,5 kilométert 29 kWh felhasználással tette meg a Model 3, átlagfogyasztása pedig 208 Wh/km lett. Ezen az úton is szintén bekapcsolt Autopilot tette a dolgát a Tesla 130 km/h-s sebesség mellett, persze a megfelelő sebességkorlátozás mellett.

A rövidke találkozó után indultam is volna haza, de a jó Teslás ott segít ahol tud! A Tesla Club Magyarország Facebook csoportunkból egy újdonsült Model S tulajdonos szeretett volna vásárolni egy Tesla fali töltőt a Teslounge bemutatóterméből az új autója mellé. Azonban az összes elfogyott, ezért felajánlottam a segítségemet! Ha már Bécsben vagyok akkor viszek pár darab töltőt és a klubtagunknak is meglesz a másnapi programja az újonnan átvett kocsija megismerése mellett. Plusz nekem is lesz egy összehasonlítási alapom!

Nos, a pár darab töltőből egy tucat lett! Kereken 12 darab Tesla wallbox fért a Model 3-ba!

Első tippre egy 26 kWh/100km-s fogyasztást jövendöltem, éppen ezért még egy kicsit rátöltöttem az autóra mielőtt Győrbe indultam. Az idő is elég ramaty volt, és azt sem tudtam, hogy hogyan viseli az autó ezt a plusz súlyt. Bécsből 324 kilométerrel indultam:

Majd 1 óra 17 perc alatt Győrbe értem, még 128 kilométer megtehető távval. Parádés 214 Wh/km fogyasztással.

A megtett út alatt 28 kWh-t fogyasztottam. Szintén Autopilot és maximálisan megengedett sebesség mellett. Eddig még egy e-autónál sem tapasztaltam hasonlót. Őszintén, de tényleg jóval magasabb fogyasztásra tippeltem. Nem gondoltam volna, hogy ennyire jelentéktelenül fog megnőni a Model 3 fogyasztása ennyi plusz súlytól.

Győrből szintén egy rövidke töltés után indultam tovább Pestre (381 megtehető kilométerrel). Az M1-esen már 140 km/h-ra állítottam az Autopilotot mert a kamionok és a román tréleresek mellett a 130-as sebesség már kevés lett volna. Az átlag fogyasztásom 218 Wh/km-re jött ki Győr és Pest között az M1-esen, ahol szerencsémre nem volt semmi baleset és jó tempóban is lehetett haladni.

Tehát, ez a hirtelen jött út és a csomagok hazaszállítása ismét megerősített abban, hogy a Tesla Model 3 egy kiváló elektromos autó. Mindig meg tud lepni, soha nem lehet megunni! Bátran merem állítani, hogy a legjobb a piacon. Hogy miért? A fogyasztás, az ár és most már a töltés (ára) miatt is. Erről pedig hamarosan jön a következő cikkem, melynek már kész van az első fele.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.