Először 2017 október elején kapták lencsevégre az első teljesen elektromos Porsche modellt, az akkori nevén a Mission E-t. A konvoj végén láthattunk két Teslat is, egy Model S-t és egy Model X-et. Akkor már tudni lehetett, hogy a Porsche ezekkel együtt teszteli a saját e-autóját. Nem csoda, hisz ígéretet tett a német gyártó, hogy sokkal jobb lesz, mint a Tesla, és ezért mindent meg is tesz, hogy lepipálja a tengeren túli riválisát.

A Porsche elektromos autókért felelős alelnöke, Stefan Weckbach 2018 márciusában keményen beszólt a Teslának“A Model S csúcsváltozata valóban képes a három másodperc alatti 0-100-as tempóra, de csak kétszer! A harmadik próbálkozás sikertelen lesz mivel a rendszer lekorlátoz. A Porsche vezetőinek nem kell ettől tartani, a Mission E reprodukálható állandó teljesítményt és hosszú csúcssebességet garantál.” Ekkor volt idő, hogy korlátozva voltak a Teslák, de ez azóta már nem igaz!

De térjünk vissza a címhez! A Porsche már korábban is úgy reklámozta az első elektromos modelljétt, hogy a Taycan képes lesz többszöri kigyorsításokra és intenzív fékezésekre. Annak érdekében, hogy a Porsche el tudja ezt érni, robusztus folyadékhűtési rendszert tervezett az akkumulátorokhoz és az elektromos motorokhoz is. Ennek bizonyítására pedig meghívták Jonny Smith-t a Fully Charged YouTube csatornától, hogy első külsősként tesztelje a Taycan képességeit egy Stuttgart melletti reptéri úton.

A Taycan az első nulláról kétszázra való gyorsítást tíz másodpercen belül futotta, de a legszebb az egészben az volt, hogy a huszonhatodik próbálkozásnál is gond nélkül teljesítette a Porsche a gyorsulást. A legjobb és a legrosszabb eredmény között is csupán csak 8 tized különbséget számoltak, mindezt 28 fokos hőmérséklet mellett!

Szeptember 4-én bemutató! Kíváncsian várjuk a részleteket és a végső formát!

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/