A bajorok a napokban nem tétlenkedtek, hiszen a keddi NEXTGen eseményükön számos elektromos újdonságról számoltak be! Az esemény fő megállapítása az, hogy 2023-ig 25 darabosra bővíti elektromos járműveinek portfólióját, melybe a tisztán elektromos és plug-in hibridek értendők.
Ezen a rendezvényen mutatták meg új elektromos csúcsmodelljüket, ami a jelenlegi i8 formavilágára támaszkodik. BMW Vision M NEXT néven! Ez az autó is egy plug-in hibrid lesz, nagyjából 100 km tisztán elektromos hatótávval.
Nem sokkal az esemény után ismerhettük meg Lucy-t, az átalakított 5-ös BMW-t, aminek célja az iX3-ban debütáló 5. generációs hajtáslánc erejének prezentálása!
Kijelenthető tehát, hogy a BMW nem tétlenkedik, ám ehhez a sok autóhoz bizony akkumulátor is kelleni fog. Sajnos azonban a Volkswagen-hez hasonlóan a BMW sem nagyon töri magát, hogy saját cellagyárat építsen. A jelenlegi tervek szerint az látható, hogy mindkét gyártó inkább a kész cellákat összeszerelő üzemebekben gondolkodik, esetleg már meglévő cellagyártó projektekbe (pl.: Northvolt) társulna.
Ezt támasztja alá Nicolas Peter (BMW Chief Financial Officer) mondata is: „Nem feltétlenül gondolom, hogy minden gyártónak saját cellák gyártásával kéne törődnie.”
A fenti gondolatot pedig csak erősíti, hogy a BMW és VW és a Daimler képviselőinek volt egy közös egyeztetése hétfőn Németország kancellárjával Berlinben, ami sajnos eredmény nélkül ért véget.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/