A nálunk vendégeskedő Volkswagen e-Golf műszaki bemutatásának egy külön cikket szenteltünk, tekintve hogy egy igen népszerű és keresett modellről van szó. Az első részben leginkább magáról az autóról beszéltünk, de most jöjjön a lényeg, az elektromos meghajtás!

Hirdetés
e-Golf gépészet


Az autó a Volkswagen MQB platformján alapul, padlólemezében pedig egy 318 kg tömegű, 35,8 kWh kapacitású akkupakk lakik amiből a ténylegesen felhasználható mennyiség 31,4 kWh. A fennmaradó rész fenntartja magának a rendszer, leginkább a lítium-ion akkucellák védelmében.
Töltési módok

Mint minden, napjainkban használatos elektromos autó, az e-Golf is 3 módon tölthető. Nézzük részletesen:

Otthoni, 230V-os hálózat, vagy fali töltő:

VW e-Golf EVSE

Az autóhoz mellékelt 10 A-es EVSE segítségével minden Magyarországon kapható, szabványos 230V-os hálózati dugaljról tölthető az autó. A töltőn található gomb segítségével szabályozni lehet a töltőáram erősséget, ez főleg akkor jöhet jól, ha olyan épület villamos hálózatára dugjuk rá az autót, ami nem túl korszerű. Ennek használatát azonban mindig tartsuk fejben, mert szükség esetén kellemetlen meglepetésben lehet részünk, ha a gyengébbik opció maradt beállítva. A töltőbemenet kinyitásakor feltűnő gombokkal a töltés időzítése tehető meg, melynek részletei a felhasználói kézikönyvben részletesen le vannak írva.

További kellemes beállítási lehetőség az előre megadható töltési és temperálási profilok. Ezt a központi kijelzőben elérhető menü “e-manager” pontjában találjuk meg.

Ebben létrehozhatunk és elnevezhetünk profilokat, amiken belül külön megadhatóak többek között az előfűtés/hűtés, valamint a profil életbelépésekor használandó töltőáram erősségének paraméterei.

Ha nem szeretnénk minden nap ki-be pakolni a mellékelt EVSE-t az autó csomagtartójában kialakított üregbe, akkor megfontolandó otthonra egy saját Type 2 kábellel felszerelt 16A, de inkább 32A-es fali töltő. Az e-Golf fedélzeti töltője 7,2 kW-os. (Varsányi Péter mély-elemzése is olvasható róla) Hogy ez miért jó? Az egységben a két darab 16A-es elektronika külön fázist kapott, így egy megfelelő otthoni fali töltő esetében meg is valósulhat a maximális 7,2 kW teljesítmény fogadása.

e-Golf a 22kW-os AC utcai oszlopon.

Gyorstöltés utcai AC oszlopról

Type2- Type2 kábelAz utcai AC oszlopokon is jól érzi magát az autó,ami a már említett 7,2 kW-os fedélzeti töltőnek hála 2-3 óra alatt is már értelmezhető mennyiségű energiát tud az e-Golf akkupakkjába pumpálni. Az AC töltők magyarországi listája nálunk is megtekinthető,  ha valaki keresné, külön az e-mobis töltőket is megtalálja oldalunkon. Továbbá a ma itthon megtalálható, különböző szolgáltatók töltőinek használatához is egy nagyon jó összefoglalót írt Gaben.

Villámtöltés

e-golf és e-Mobi együttműködés – 50 kW DC villámtöltő

Az e-Golf is, lévén német autó, CCS bemeneten keresztül kaphatja meg a szükséges energiát a villámtöltőnél. Maximálisan 50 kW-al tudja az oszlop ellátni az autót, de saját tapasztalataink szerint 39-40 kW-nál többet nem vett fel az autó sosem az oszlopról. Az alábbi ábrán az 1. és 2. generációs akkupakkal szerelt e-Golf töltési karakterisztikája tekinthető meg:

Fogyasztás:

Ez az egyik legtöbbet tárgyalt és kérdezett információ. Az autót 3 üzemmódban lehet használni: Normal, Eco és Eco+. Mi több tesztkört is megtettünk és a sík útszakaszokon (ahol nem szól bele a pillanatnyi fogyasztásba a domborzat) megnéztük, hogy egyes jellemző sebességeknél, bekapcsolt tempomattal mennyit fogyaszt kWh/100 km-re vetítve az autó. Az átlagos értékek pedig: (mindenhova +- 1-3kWh pluszban hozzászámítandó)

50 km/h: 14 kWh/100km
90 km/h: 18 kWh/100km
110 km/h: 21 kWh/100km

Nézzük a tesztköröket:
1. 137 km

Az első tesztkör reggel 8 órakor kezdődött, 6,5 Celsius fokos hőmérsékletben, egy viszonylag sík útvonalon. A fűtés 21 fokra volt állítva, az autó Normal üzemmódban volt. A kinti hőmérséklet 5 és 10 Celsius fok között változott az út folyamán.
Mivel a töltőt reggel vettük le az autóról, így ezt az értéket vettük mérvadónak:


2. 194 km

Ez a kör szintén reggel indult, ám nem 100% feltöltött akkuval, de ez most nem lesz mérvadó. Tehát reggel 6-kor, 0,5 fokos hőmérsékletet mutatva 170 km megvethető hatótávval indultam Veszprémbe, ahol a Jutasi úti villámtöltőnél terveztem egy kisebb megállót. A 8-as úton végig 110-el (a sebességkorlátozásokat természetesen betartva) jöttem, 21 fokra állított fűtéssel. Veszprémbe az alábbi adatokkal érkeztem:


Itt egy közel 20 perces pihenő és 9,65 kWh autóba szippantása után indultam is tovább Somlószőlősre, ami Veszprémtől ~53 km még.


Ezen a szakaszon a domborzat sokszor lejtett, ezért is a kedvezőbb átlagfogyasztás a bekapcsolt fűtés ellenére is.


Itt bepakoltuk a forgatáshoz szükséges kellékeket és Gáborral közösen indultunk vissza az autóval Székesfehérvárra. Út közben ismét megálltunk egy veszprémi 25 perces megállóra, majd mentünk tovább a forgatás helyszínére. A teljes út végeredménye pedig:

A fogyasztási adatok megítélését mindenkinek meghagynánk a saját döntésének, de mi elégedettek voltunk az e-Golf étvágyával.

Ha még nem olvastad, ajánljuk figyelmedbe a teszt első részét!

Az autóról hamarosan videós teszt is elérhetővé válik, amin még dolgozunk, hogy a legjobb minőséget hozhassuk el nektek! Addig is iratkozzatok fel Youtube csatornánkra!

Regisztrálj az új fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. Regisztrálj még ma! “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/