Az elektromos autók egyik legnagyobb előnye, hogy otthon is tudjuk tölteni az autónkat. Ezért igen alacsonyan tudjuk tartani az üzemeltetési költségeket. Ha pedig napelem is van a háztetőn, akkor szinte ingyen autózhatunk. Az otthoni töltést két verzióban valósíthatjuk meg. A nagyobb teljesítményű töltést egy 7, 11, vagy esetleg 22 kW-os fali töltő beüzemelésével érhetjük el, ám ennek kiépítése sok százezres költséget is jelenthet egy háztartás esetében.

Van egy másik lehetőség is, amit az autóhoz adott „töltőkábel” (igazából EVSE) valósít meg és bármilyen 230 V-os háztartási aljzatba be lehet dugni. Ez jellemzően 2 kW körüli teljesítménnyel töltheti az autót és előnye, hogy ezt a kábelt bárhova magunkkal vihetjük. Hátránya, hogy sajnos nem igazán tudjuk gyorsan feltölteni vele az autót. A mostani EVSE-k jellemzője, hogy a két töltőfej között található egy doboz a kábelre biggyesztve.

Sajnos ez sokszor hátrány a kábel cincálásakor, ám a Bosch most erre is megoldást kínál. Az IAA-n mutatták meg saját EVSE-megoldásukat, melyről eltüntették az említett dobozt. Az újdonságról egy sajtónyilatkozatot is kiadtak. Melyben az áll, hogy a kábel 3 fázisú és tömege akár 40 százalékkal is könyebb lehet, mint egy átlagos mai EVSE. Továbbá akár 22 kW-os AC töltést is meg tudunk vele valósítani. A Bosch felmérése szerint az elektromos autót használók 84 százaléka használja az autójukhoz adott 230V-os EVSE-t minden éjjel az autó töltésére. A kábel feje mindkét oldalon Type2. Viszont egy könnyed mozdulattal kicserélhetjük az otthoni Schuko csatlakozóra az egyik végét. A szükséges elektronikát természetesen ebbe az adapterbe építette bele a Bosch.

„A kábel jármű felőli végén található 2-es típusú csatlakozó tartalmazza a töltési teljesítmény vezérlésére és felügyeletére szolgáló alkatrészeket. A másik végén az adapterrel ellátott háztartási dugó tartalmazza a hőmérséklet-szabályozót és a maradékáram szabályozót. Ez biztosítja, hogy ne történjen túlterhelés vagy túlmelegedés, még akkor sem, ha rendszeresen töltenek autót vele, akár 2,3 kilowatt teljesítményű háztartási hálózati aljzatba dugva. Ha szükséges, a biztonsági technológia deaktiválja a kábelt, mielőtt a helyzet válságossá válik.”

A Bosch reményei szerint az autóipar átveszi majd a megoldásukat, ezzel is könnyítve az elektromos autósok életén. Ha könnyítés, akkor javaslom a Bosch szakembereinek a 400V/16A-es CEE csatlakozót is, mint lehetséges választható adapterfejet.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!