A Niro, amely egyesíti a crossover praktikusságát az ultra-alacsony kibocsátású hibrid-hajtással, 2019-re megjelenésében is megújult, elegánsabb, magas minőségű, személyre szabható színösszeállítású utastérrel. A Hybrid és a Plug-in Hybrid modellekben is elérhető lesz a Kia UVO CONNECT telematikai rendszere, amely további kapcsolódási lehetőségeket kínál az utasoknak.

Az értékesítés 2016-os elindulása óta világszerte 270 000 Niro talált gazdára, ebből több mint százezer Európában. A Niro a Kia ötödik legnépszerűbb modellje az európai piacon, eladásai 33%-kal, 45 255 darabra nőttek 2018-ban. Az említett darabszámból 34 642 hibrid, 9 951 pedig plug-in hibrid hajtású volt. A Niro családja 2018 végén, a tisztán elektromos e-Niro modellel bővült. Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője: “A Niro a Kia kulcsfontosságú, növekedést biztosító modelljévé vált Európában, ugyanakkor mérföldkő elektromos termékstratégiánkban is. A látványos crossover dizájn, a sokoldalúság, az alacsony kibocsátás és a szintén alacsony fenntartási költségek vonzóvá teszik mind a magán-, mind pedig a céges vásárlók körében. Az új minőségi és formai fejlesztések valamit az UVO rendszer megjelenése a Niro családot még csábítóbb ajánlattá teszik.”

A továbbfejlesztett Kia Niro Plug-in Hybrid európai értékesítése 2019 második negyedévében indul. A hibridek között egyedülálló módon a Kia 7 éves vagy 150 000 km-es garanciájával.

Megtartva a stílusos crossover külsőt, a továbbfejlesztett Niro seregnyi formai frissítéssel gazdagodott 2019-ben. Az átdolgozott forma a Hybrid és Plug-in Hybrid modell esetén is a vadonatúj, tisztán elektromos e-Niro megjelenésére rímel. A Niro megőrizte jellegzetes megjelenését és az ikonikus ‘tigrisorr’ hűtőmaszkot is, de az új első-hátsó lökhárítók céltudatosabb megjelenést és magabiztosabb kiállást sugároznak. Az alapáras fényszórókat újratervezték, megjelentek bennük a Kia ‘jégkocka’ formái, emellett a vevők LED-es fényszórókat is választhatnak. A lökhárítóba kerültek az új és LED-es nappali menetfények, egyedi kettős nyílhegy alakú megjelenéssel, a LED-es ködlámpák pedig rendelhetők. Az autó hátulján az újratervezett LED fények adnak egyedi megjelenést a Nirónak, és új a lökhárító ezüstszínű alsó védőlemeze is. Frissek a fényvisszaverők és a hátsó ködfények is a sarkokban.

belső térben a Kia egy sor megjelenés-, és anyagminőségbeli fejlesztést hajtott végre, ezáltal elegánsabb hangulatot teremtve és kihangsúlyozva az utastér magas minőségét.

A műszerfal teteje minőségi, puha tapintású borítást kapott, a műszerfal és a kezelőszervek fényes fekete keretet, ezüst vagy szatén króm kiegészítőkkel. Ezen felül újdonság az extraként rendelhető 10,25 colos TFT-LCD középkonzoli képernyő, és a 7 colos TFT Supervision műszeregység is. Az autót alapfelszerelésként 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszerrel és 4,2 colos TFT műszerfali kijelzővel szerelik fel. A Niro Európában az elsők között kínálja a márka innovatív UVO CONNECT telematikai rendszerét, amely összeköti az utasokat a külvilággal, értékes információkat nyújtva vezetés közben is. Az UVO CONNECT a Niro család minden Hybrid és Plug-in Hybrid tagjához alapfelszerelésként jár, és később más európai modellekben is elérhető lesz. Az opcionális 10,25 colos érintőképernyőn vagy a tulajdonos okostelefonján keresztül elérhető UVO CONNECT része az új Kia Live rendszer is, amely saját SIM kártyáját használja, hogy adatokat gyűjtsön, és frissítsen valós időben. Az UVO rendszer második eleme az UVO App, amely Androidos és Apple készülékeken is működik. Az applikáció részletes adatokat szolgáltat mind a jármű állapotáról, mind az aktuális utazásról. Az alkalmazás egy sor távszolgáltatást is nyújt. Földrajzi elhelyezkedéstől és országtól függően a felhasználók úti információkat küldhetnek autójuknak indulás előtt, ellenőrizhetik a helyét, és hozzáférhetnek a diagnosztikai értesítésekhez is.

A crossover – amely egyedülálló a hasonló árú más hibridek mezőnyében – tágas belső térrel, nagy teherszállító kapacitással és rugalmasan alakítható tárolóhelyekkel is segíti tulajdonosát. Egyedülállóan a hibrid modellek között a Niro Vontatás Csomagot is kínál, amely lehetővé teszi 1300 kg tömegű (fékezett) utánfutó vontatását.

A Nirót hatékony 1,6 literes GDi (közvetlen befecskendezéses benzines) motor hajtja, 1,56 kWh-s lítiumion polimer akkumulátor csomaggal (a Hybrid modellek esetében), vagy 8,9 kWh-ssal (a Plug-in Hybrid modellekben). A Niro Hybrid széndioxid kibocsátása mindössze 99,8 g/km (WLTP kombinált mérés), a Plug-in Hybrid-é pedig még alacsonyabb: 31,3 g/km (WLTP kombinált mérés). A Niro Plug-in Hybrid városi használatban tisztán elektromos üzemben 65 km-es hatótávra képes, a WLTP kombinált elektromos mérési ciklusa alapján pedig 49 km-t tud megtenni egy feltöltéssel.