Sorozatunk harmadik és egyben befejező részében azt vizsgáljuk meg, mit tartogat a jövő az e-tron márka számára, ami most már egyértelműen az Audi tisztán elektromos családjának a neve.

 Az első és a második rész nagy sikere után, ami a múltat tárgyalta ki, elérkeztünk az e-tron jelenéhez és jövőjéhez. Az mindenképpen kijelenthető, hogy az e-tron a korábbi tanulmányautók és plug-in hibrid kivitelek után a márka összefoglaló neve lesz, ami egy tisztán elektromos termékcsaládot fog jelölni. Éppen ezért muszáj lesz az Audinak különbséget is tenni majd ezen modellek között, nem hívhatja mindegyikek csak úgy magában e-tronnak. A termékcsalád felépítése pedig meg is kezdődött, mostani cikkünk őket mutatja be:

Audi e-tron SUV

A család legifjabb, már létező tagja a tavaly novemberben bemutatott e-tron SUV, mely az Audi első olyan elektromos járműve, amit valóban sorozatgyártásra fejlesztettek ki. A premierről mi is írtunk, a jármű magyar vonatkozása pedig az, hogy az elektromos motorokat a győri üzemben készítik, aminek átadásán mi is részt vettünk.

Kétrészes cikkünket a győri gyártócsarnok avatóról ITT (1. rész) és ITT (2. rész) olvashatják el az érdeklődők!

Sajnos a dolgok jelenlegi állása szerint késések vannak az első kiszállításokban, szoftveres problémák miatt. Az autóról mi magunk is rengeteget írtunk már, amiről egy listát is összeállítottunk, benne olyan hírekkel, mint például az árazás, vagy éppen egy dubai-i tesztvezetés.

Audi e-tron Sportback

 

Az Audi még 2017 elején a Shanghai Auto Shown bemutatta 2. teljesen elektromos SUV-ját, amit 2019-től fognak gyártani és a Sportback elnevezést kapta. Ez a modell ugyan azon a hajtáson alapul, mint testvére, azaz kap egy 95 kWh-s akkut amely elvileg 500 kilométeres hatótávra képes. A Sportback e-tron pedig egy három motoros meghajtást kap, összkerékkel. Az egyik motor az első tengelyen míg a másik kettő pedig egymástól függetlenül a hátsó kerekeket hajtja meg.
370 kW-os teljesítményével 4,5 másodpercen belül éri el a 100 kilométer per órát

Audi e-tron PB18

A fenevadat három darab elektromos motor hajtja, melyből egy az első tengelyen került elhelyezésre, ez 201 lóerőt szolgáltat, míg kettő a hátsó tengelyen kapott helyet, amik további 604 lóerő előállítására képesek. Az energiát egy 95 kWh-s kapacitású szilárdtest akkumulátor tárolja, mindez pedig az új WLTP mérések szerint 500 kilométeres hatótávolságra is elegendő. Szükség esetén akár 15 perc alatt maximumra lehet tölteni az autót, köszönhetően a 800-voltos töltési rendszerének. A legfrissebb hírek szerint Bram Schot, Audi elnök-vezérigazgató rábólintott a sorozatgyártásra!

Nem lesz egy tömegtermék, mindössze 50 példány legyártását tervezik, azt is kifejezetten magas áron! Több mint valószínű, hogy az elkészített modellek nagy százaléka a későbbi haszonszerzés céljából speciális gyűjtőkhöz kerülnek

Jelenleg ismeretlen, kisebb méretű SUV

Andreas Mindt, az Audi vezető külső formatervezője elárulta, hogy a négykarikás vállalat egy “kisebb e-tron SUV” piacra dobását tervezi. Ami az e-tron-nál jóval kisebb, MEB platformon alapuló kompakt elektromos SUV lenne. Az Audi pedig nem rejtette véka alá, hogy a Model Y ellen küldené harcba a kis négykarikást.

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!