Elképesztő mennyiségű előrendelés érkezett az elektromos Microlino buborék autóra

0

Mostanában felkapott téma a BMW (korábban Iso Autoveicoli) Isetta. Már a maga korában is nagy feltűnést keltett ez az autó, de az idő múlásával semmit nem vesztett a szemet vonzó képességeiből. Az Isetta eredetileg az olasz Iso Autoveicoli cég alkotása volt, amelyet sok további országban (Argentína, Spanyolország, Belgium, Franciaország, Brazília, Németország, Anglia) gyártottak az eredeti licensz alapján. 1955-ben már a BMW tulajdonában volt a márka, így a kisautó igazán nagy darabszámban vált eladhatóvá.

Most azonban egy svájci-székhelyű vállalat, a Micro Mobility Systems újragondolta a terveket és a 21. század elvárásainak megfelelő utódot mutatott be. Persze, teljesen elektromos hajtással! A svájci cég eddig csak robogókra és kerékpárokra specializálódott, de most kivételt tettek és elkészítették a Microlinót, amelyet már az európai utakra is homologizáltak, és amelynek sorozatgyártását még az idei év vége előtt beindítanák. A nemrég bemutatott elektromos eszköztől nem érdemes olyan szintű védelmet várni mint egy autótól, ugyanis egy négykerekű kerékpárnak tekinthető. A 2435 mm hosszú, 1500 mm széles modell kétüléses kialakítást kapott, súlya pedig az akkumulátorok és az utasok nélkül 450 kilogramm, csomagtere pedig 300 literes!

Az elektromos buborék autóból eddig 25-öt készített a gyártó, hogy alaposabban felkészíthessék a széria érett végleges változatot a decemberi sorozatgyártás előtt.

A Micro Mobility Systems közleménye szerint, a modell 2016-os genfi bemutatója óta összesen 8000 ember tette le a foglalót a Microlino-ra. A legtöbb előrendelés Németországból érkezett, egészen pontosan 3257, Svájcból pedig 1657. A végleges modell először Svájcban debütál jövő év elején, míg Németországban néhány hónappal később érkezik meg.

A vállalat két változatot kínál a kis elektromosból, a 8 kWh-s 120, míg a 14,4 kWh-s akkupakkal ellátott példány pedig 215 kilométeres hatótávot ígér.  Az apró, mindössze 20 lóerős villanymotor mellé 110 Nm-nyi nyomaték társul, ami így összesen egy 5 másodperces 0-50-es gyorsulásra elegendő. Végsebessége pedig 90 km/h-ban lett maximalizálva. Az első modellek pedig valamikor jövő év elején kerülhetnek a megrendelőkhöz akik kifizették érte a 12 ezer eurót, körülbelül 3.8 millió forint.

[vc_video link=”https://youtu.be/-n-pzXefQW8″ align=”center”]
[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!