Mostanában felkapott téma a BMW (korábban Iso Autoveicoli) Isetta. Már a maga korában is nagy feltűnést keltett ez az autó, de az idő múlásával semmit nem vesztett a szemet vonzó képességeiből. Az Isetta eredetileg az olasz Iso Autoveicoli cég alkotása volt, amelyet sok további országban (Argentína, Spanyolország, Belgium, Franciaország, Brazília, Németország, Anglia) gyártottak az eredeti licensz alapján. 1955-ben már a BMW tulajdonában volt a márka, így a kisautó igazán nagy darabszámban vált eladhatóvá.
Most azonban egy svájci-székhelyű vállalat, a Micro Mobility Systems újragondolta a terveket és a 21. század elvárásainak megfelelő utódot mutatott be. Persze, teljesen elektromos hajtással! A svájci cég eddig csak robogókra és kerékpárokra specializálódott, de most kivételt tettek és elkészítették a Microlinót, amelyet már az európai utakra is homologizáltak, és amelynek sorozatgyártását még az idei év vége előtt beindítanák. A nemrég bemutatott elektromos eszköztől nem érdemes olyan szintű védelmet várni mint egy autótól, ugyanis egy négykerekű kerékpárnak tekinthető. A 2435 mm hosszú, 1500 mm széles modell kétüléses kialakítást kapott, súlya pedig az akkumulátorok és az utasok nélkül 450 kilogramm, csomagtere pedig 300 literes!
Az elektromos buborék autóból eddig 25-öt készített a gyártó, hogy alaposabban felkészíthessék a széria érett végleges változatot a decemberi sorozatgyártás előtt.
A Micro Mobility Systems közleménye szerint, a modell 2016-os genfi bemutatója óta összesen 8000 ember tette le a foglalót a Microlino-ra. A legtöbb előrendelés Németországból érkezett, egészen pontosan 3257, Svájcból pedig 1657. A végleges modell először Svájcban debütál jövő év elején, míg Németországban néhány hónappal később érkezik meg.
A vállalat két változatot kínál a kis elektromosból, a 8 kWh-s 120, míg a 14,4 kWh-s akkupakkal ellátott példány pedig 215 kilométeres hatótávot ígér. Az apró, mindössze 20 lóerős villanymotor mellé 110 Nm-nyi nyomaték társul, ami így összesen egy 5 másodperces 0-50-es gyorsulásra elegendő. Végsebessége pedig 90 km/h-ban lett maximalizálva. Az első modellek pedig valamikor jövő év elején kerülhetnek a megrendelőkhöz akik kifizették érte a 12 ezer eurót, körülbelül 3.8 millió forint.