Így néz ki egy Tesla több, mint 600.000 km után

0

A Model S a tulajdonos beszámolója szerint 400.000 mérföldön (643.737 km) van túl, amit 3 év alatt tett meg!

Aki belsőégésű autóból ült át egy e-autóba, biztosan megfigyelte már magán és az autóján, hogy csak úgy szaladnak bele a kilométerek. Én magam is ha tesztautót kapok, azt vettem például legutóbb észre, hogy két nap alatt különösebb erőlködés nélkül 600 km-t sikerült összeszedni. Ez egy átlagos autónál 1 tank benzin nagyjából, ami mai benzinárakon számolva egy 50 literes tanknál közel 20.000 Ft. Félelmetesen jó dolog az e-autózás, nem hiába terjed ennyire!

A fent vázolt példa ráadásul magánhasználat eredménye. Aki személyszállításra használja az autóját, azt tudja csak igazán, mennyi kilométert lehet összeszedni pár nap alatt. Elképzelhetjük, hogy ilyen használat mellett 3 év alatt mennyi jön össze.

A dél-kaliforniai személyszállító cég, a Tesloop csak Tesla járműveket üzemeltet flottájában, mely egyik tagja, egy Model S éppen a napokban érte el a 400.000 mérföldes megtett távolságot. A cég már tavaly is bemutatott egy Model S-t,  akkor érte el 2 éves korában a 300.000 mérföldes távolságot, ami alatt a Tesloop számításai szerint az üzemanyagon és a kevésbé karbantartásigényes autótartáson közel 60.000 dollárt spórolt meg, miközben az autó Los Angeles és Las Vegas kötött szelte az utat.

A mai cikk alanya, egy Tesla Model S 90D sem kispályás, hiszen közel 400.000 mérföld van már az órájában. Egy részletes beszámoló is felkerült a cégnél dolgozó, eHawk néven bemutatkozó személytől, amit ITT lehet elolvasni teljes egészében, angolul.

Amik a legfontosabb infók: az autó eddig használata során közel 19.000 dollárt kellet csak karbantartásra költeni, ami 0.05 dollár/mérföld. Ez egy átlagos autó esetében közel 67.000 dollárba került volna. A teljes költésről egy táblázatot is készített eHawk, amit ITT lehet tanulmányozni.

A másik fontos, ami a legtöbb embert érdekelné, az az akkucsomag állapota, de ebből a szempontból nem tud hiteles adatokkal szolgálni az autó. Sajnos kétszer is kellett az autóban akkumulátort cserélni, az elsőt még 194.000 mérföldnél, amikor a degradáció már 6% feletti lett, ám a Tesla szervize károsodásokat fedezett fel az autóban, vélhetően a sűrű Supercharger töltés miatt. A Tesla az alábbi indoklást adta ki:
„Megállapítottuk, hogy a nagyfeszültségű akkumulátorban az állandó Superchargerrel 100%-ra töltés károsodást okozott, főleg, hogy pihentető időszak nem lett közbeiktatva. A nagyfeszültségű akkumulátor cseréje jóváhagyásra került, továbbá javasoljuk az ügyfélnek, hogy ne mindig csak Supercharger töltési módot használjon és nem mindig 100%-ra töltse az akkumulátorokat. Továbbá javasoljuk az ügyfélnek, hogy az alacsony feszültségű töltést (vélhetően 230V-ra gondolnak, Európa esetében) 3 órával a vezetés befejezése után kezdje meg.”

A Tesloop a saját bevallása szerint is naponta többször használt Superchargert, 95-100%-ra töltve az akkumulátorokat. Pont azt a két dolgot, amit nem lenne szabad tenni egyik e-autó esetében sem napi rendszerességgel.
A 2. csere 324.000 mérföldnél jött el, ám itt a degradáció már 22%-os volt. Ebben az esetben gyárátsi hibára derült fény, így az akkucsomag garanciában cserélésre került. A belső tér pedig így néz ki, 400.000 mérföld után:

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!