Egy autó eladása nem egyszerű dolog, legyen szó bármilyen meghajtású modellről. Bár manapság egyre több gyártó biztosítja a feltételeket az online megrendelésre, azért elég jelentős azon tömegek száma, akik a rendelés leadása előtt elmennének megtapogatni, beleülni, esetleg ki is próbálni azt az autót, amire nem sokkal később jelentős összeget fognak kifizetni. Erre pedig a fizikailag létező márkakereskedés-hálózat a legjobb eszköz, amivel össze lehet és kell is kötni a szervizlehetőségeket, ami pluszban növeli egy márka iránt a lokális szimpátiát.
Európa ebből a szempontból erősen kitart a fent leírt modell mellett, ami különösen fontos egy olyan márka esetében, ami még kis mértékben van csak jelen. A kínai NIO is pont ilyen helyzetben van. Bár autóikat sok potenciális vásárló ismeri és számtalan videós teszt nézhető meg ezekről, azért mielőtt valaki kifizet 15-20 millió forintnak megfelelő eurót, nyilván szeretné megnézni, mire is fogja azt kifizetni.
Sajnos a NIO eladásai nem hozzák a remélt számokat Európa szempontjából, aminek nagyban lehet az oka az is, hogy a NIO fizikailag alig van jelen. Vannak már a kontinensen akkucsereállomásaik és szervizhálózatuk, de az autókat elég körülményes megfogdosni vásárlás előtt.
A Reuters szerint ezen akar változtatni a NIO és egy európai márkakereskedői hálózatot terveznek létrehozni az öreg kontinensen, mivel az online rendelhetőség nem teljesíti az autóira vonatkozó belső értékesítési célokat. Erről egy belsős infó érkezett a szerkesztőségükbe. A NIO többek között a Teslával akar versenyezi az itteni vevőkért. Első európai ténykedésük 2021-ben indult Norvégiában és tavaly októberben lépett be Németországba, Hollandiába, Svédországba és Dániába a kínai márka. Itt nyíltak meg az úgynevezett NIO House kirendeltségek. Egyes modelleket itt is van lehetőség megnézni, de alaposabban megismerni és mondjuk szervizeltetni már nem.
Ha lehet hinni a Reuters által megszólaltatott szivárogtatóknak, az európai márkakereskedői hálózat mellett további piacokra is be akar lépni kontinensünkön a NIO, ezek között van Franciaország, Olaszország, Svájc, Ausztria és Magyarország.
Illetve 2025 körül a NIO elhozhatja Európába is a kedvezőbb árú modelleket felvonultató almárkáját is, ami kezdetben még Firefly kódnév alatt futott, de a végleges neve Alps lett.