Az akkutechnológiák fejlődéséről folyamatosan hallani, nálunk is megjelennek azok a témakörök, melyekben valóban ott a potenciál a megjelenésre és a tömeges elterjedésre. Az egyik ilyen említésre méltó témakör a szilárdtest akkumulátorok, melyektől mindenki az elektromos autók forradalmi megújulását várja. De ne feledkezzünk meg a napjainkban már elterjedt és ismert kémiákról, hiszen azokban is van még bőven potenciál.
Sokan csak legyintenek, amikor szóba kerül egy olyan új technológia, ami a manapság legfájdalmasabb pontjain segítené át az elektromos autókat. Mert bizony még nem érdemes temetni azt a technológiát, amit manapság ismerünk az akkugyártás terén. Az egyik ilyen ígéretes vállalat a StoreDot. A vállalat nem kevesebbet ígér már megjelenése óta, mint, hogy technológiájuk révén a gyors tölthetőség, a tartósság és a kisebb méret-tömeg párosa fognak elérhetővé válni hamarosan.
Itt megint lehetne egyet hümmögni, hogy hisszük, ha látjuk, ám ne felejtsük el, hogy a StoreDot már ki is adott a kezéből egy működő technológiát, amit jelenleg 15 autóipari szereplő tesztel éppen. Gyakorlatilag ezek a megjelenés kapujában vannak. Ezek a vállalatok vezető helyet foglalnak el Európában, Ázsiában és az Egyesült Államokban ezen a területen, így ha ők is elismerik az XFC cellák képességeit, azt már mindenkinek el kell fogadnia. A korai tesztek pedig már meg is erősítették, hogy az akkumulátorok valóban mindössze öt perc alatt elegendő energiát tudnak fogadni a 160 kilométeres (100 mérföldes) hatótávolság eléréséhez.
A Green Car Congress ezúttal egy interjút közölt a StoreDot vezérigazgatójával, Dr. Doron Myersdorffal. Meglátása szerint technológiájuk révén hamarosan kisebb tömegű és kiterjedésű, azonban sokkal nagyobb tudású cellákkal megpakolt akkupakkok várják majd az e-autók vásárlóit, ami az emberiségnek és a környezetünknek is csak az előnyére válik majd. Továbbá kiemelte, hogy a StoreDot egyik fő célja a fenntartható forrásokból származó cellák gyártása, valamint figyelmet fordítanak majd az újrahasznosításra is.
„Az elektromos járművek megszerzésével kapcsolatos mindkét aggályra, vagyis a töltéssel kapcsolatos félelmekre és a magas vételárra is megoldást ad a StoreDot XFC-megoldása. A radikálisan csökkentett töltési idő lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy újra gondoljak, hogyan közelítik meg az akkupakkok méretét és a hatótávolságot. Ha a töltési idő már nem jelent problémát, érdemes elgondolkodni a kisebb akkumulátorcsomagok elhelyezésén az autókban.”
Ha egy tipikusan 80 kWh-s akkumulátorral szerelt elektromos autó 50 kWh-s StoreDot akkumulátort használna, az körülbelül 200 kilogrammot csökkenthetne az autó tömegéből. Ezzel a lépéssel nőne a hatótávolság és a hatékonyság, miközben javulna a teljesítmény. Ezenkívül nagyjából 4500 dollárral csökkenhet az elektromos járművek költsége.