A Mercedes-Benz vezérigazgatója Ola Källenius nemrégiben az amerikai CNBC műsorában mondta el, hogy a vásárlók a jövőben egyre inkább az elektromos változatokat választják a belsőégésű motorral felszerelt autók helyett.
A legtöbb nagymúltú autógyártóhoz hasonlóan a Mercedes-Benz első embere is úgy véli, hogy a benzinüzemű autóknak még mindig megvan a helyük és egy ideig ez biztos így is lesz. Továbbá megjegyzi, hogy a luxusautók vásárlói felgyorsítják az átállást az elektromos autókra. Källenius világosan elmondta, hogy a Mercedes-Benz a jövőben is gyárt belsőégésű autókat, de lehet, hogy már nem sokáig. Ugyanis ha a vásárlók egyre inkább az elektromos hajtással rendelkező autókat választják a belsőégésű autók helyett, akkor a márkának is lépnie kell, hogy gyorsabban átállítsa a termékpalettáját.
A vezérigazgató elmondta, hogy a piac egyértelműen az átállás küszöbén áll. „Lépésről lépésre látjuk ahogy a piac változik. Úgy gondolom, hogy ebben az évtizedben a csúcstechnológiás belsőégésű motorokra épülő járművekről átváltunk a főleg elektromos, ha nem teljesen elektromos üzemre a luxusszegmensben.”
Továbbá a vezető elárulta, hogy a Mercedes-Benz tudja, hogy az éghajlatváltozás valós probléma, és hozzáteszi, hogy foglalkoznunk kell a szén-dioxid-kibocsátással. Azt is megosztotta, hogy a probléma „a mérnökeink asztalán ér véget. Mindezt azért tesszük, mert úgy gondoljuk, hogy ez helyes út. De azért is tesszük, mert úgy gondoljuk, hogy ez lesz a jobb üzlet. Nem hiszem, hogy egy modern, előremutató vállalat számára kérdéses, hogy dekarbonizálnunk kell.”
Ennek ellenére a Mercedes még biztos, hogy gyártani és értékesíteni fogja a belsőégésű autóit, bár a vezérigazgató úgy véli, hogy a vásárlók a jövőben egyre inkább a tisztán elektromos hajtást fogják megvásárolni a belsőégésű motor helyett. Källenius azt is megosztotta, hogy a legtöbb elektromos modell egy időre már elkelt, legalábbis egyelőre. Ezért ha egyesek váltani szeretnének, akkor nem biztos, hogy erre egyből lesz lehetőségük. Az a tény, hogy az elektromos választási lehetőségek elkeltek, újabb bizonyítéknak tekinthető arra, hogy Kallenius előrejelzései a vállalat által már most is tapasztalt keresleten alapulnak.
Jelenleg a Tesla az eddigi legsikeresebb globális elektromos autógyártó ami hatalmas piaci részesedést szerzett meg magának a rivális luxusmárkáktól. Egyesek azzal érvelhetnek, hogy a Tesla egyáltalán nem „luxus” autógyártó, mindez jelenleg nem számít. Tény, hogy az emberek Tesla járműveket vásárolnak, és kihagyják az olyan német luxus autógyártókat, mint a Mercedes-Benz, Audi vagy a BMW.