A megújult Audi e-tron SUV új nevet, két akkumulátorcsomagot, valamint nagyobb hatótávot, technológiai és teljesítményfrissítést kapott.
2018 óta van piacon az Audi első teljesen elektromos autója, SUV-je az e-tron, azonban a jelenlegi frissítésnél rengeteg fejlesztést végrehajtott az Audi és a modell nevét is megváltoztatta. A négykarikás vállalat a debütálás pillanatában nemes egyszerűséggel csak Audi e-tronnak nevezte el a SUV-ját, hisz ez volt az egyetlen elektromos autója. De most, hogy az elektromos modelljeinek kínálatát rendszeresítette az Audi, így az e-tron a Q8 e-tron nevet kapta meg, hogy jobban illeszkedjen a modellkínálatba.
A korábbiakhoz képest most is két karosszériaváltozat érhető el a Q8 e-tron modellből. Egyik a sima Q8 e-tron, míg a másik a kupészerű Q8 e-tron Sportback. Az összkerékhajtás alapfelszereltség mindhárom modellváltozathoz ami az 50, 55 és az SQ8. Természetesen az SQ8 három elektromos motorral érkezik, így messze a leggyorsabb a családból.
Az Audi SQ8 e-tron SUV-t két elektromos motor hajtja a hátsó tengelyen, egy pedig az elsőn. Ezek együttesen 496 lóerőre és 973 newtonméter nyomaték leadására képesek. Mindössze 4,5 másodperc alatt éri el az SQ8 e-tron a 100 km/órát, a végsebességét pedig 210 km/órában korlátozták.
Egy lépéssel lejjebb került a kétmotoros 55-ös modell, ami 402 lóerővel, 664 Nm-es csúcsnyomatékkal 5,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A legkevésbé erős változat az 50-es, melynek teljesítménye valamivel alacsonyabb, mint az 55-ös nagytestvéréé. A Q8 e-tron 50 335 lóerős és 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Az Audi elárulta, hogy továbbfejlesztette a Q8 e-tron akkumulátorát ami 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséggel bír. Az 55-ös és az SQ8 modellek nagyobb, 114 kWh kapacitásúú akkumulátorcsomagot kapnak, míg az 50-es kisebb, 95 kWh-s csomaggal érkezik.
A Q8 e-tron névfrissítéssel az Audi csökkentette a modelljei légellenállási együtthatóját is és a két karosszériaváltozat között egyértelműen a Q8 Sportback a gazdaságosabb. A tisztán elektromos Audi Q8 Sportback akár 600 kilométer megtételére képes egyetlen töltéssel, míg a sima Q8 e-tron SUV 580 kilométerre képes. A kisebb akkumulátorral a Q8 SUV várhatóan 480, míg a Q8 e-tron Sportback 500 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel.
A Q8 E-Tron alapfelszereltsége egy 11 kW-os váltóáramú beépített töltő, amely opcionálisan 22 kW-ra bővíthető. A kisebb akkumulátorcsomaggal szerelt Q8 e-tron akár 150 kW-os egyenáramú gyorstöltésre képes, míg a nagyobb akkucsomaggal bíró Q8 e-tron pedig 170 kW-ra növelheti a töltési teljesítményt.
A külső átalakítás nem a legszembetűnőbb, de az Audi kissé áttervezte az első és hátsó lökhárítókat. Továbbá ez az első olyan Audi modell, amelyen az újratervezett négygyűrűs logó laposabb és kétdimenziósabb lett.
Az Audi 2023 elején kezdi meg a frissített Q8 e-tron szállítását az öreg kontinensen. A modellek árairól egyelőre nem árult el semmit a négykarikás vállalat.