A kínai autóipar nagyjai mind megjelentek a hétfőn megnyílt Párizsi Autószalonon. Ellentétben az ágazat elismert európai szereplőivel, a Renault és a Peugeot kivételével.
Nem az olcsó, hanem inkább a közép- és a csúcskategóriát képviselő kínai és keleti elektromos autók gyártói jelentek meg a Mondial de l’automobile kiállításon Párizsban, hogy megmutassák az európai piacra szánt járműveiket.
Elsőként Mike Belinfante, a BYD Europe szóvivője magyarázta a megjelenést. „Ez egy ismert autó kiállítás, mely Európa szívében van. Azért vagyunk itt, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet.” Foglalta össze a lényeget a BYD, akik az eseményen hivatalosan is átadták a kulcsokat az első szerencsés autóvásárlóknak. A BYD egyelőre főleg Észak-Európában kiáltotta ki modellválasztékát, de szinte Európa összes országában meg akar jelenni a három betűs autógyártó, akik már csak külső forrásból tölthető elektromos autókat gyártanak.
„A technológiával versenyzünk, nem az árral” – jelentette ki a BYD szóvivője. Továbbá Belinfante eldicsekedte az akkugyártás területén szerzett tapasztalatát a vállalatnak, majd kiemelte, hogy az új Blade akkumulátoruk szinte maga a technológiai fejlesztés csúcsa. Kompakt és kevésbé kell attól félni, hogy baleset során kigyullad. Nem véletlenül ezek a penge akkumulátorok kerülnek a Berlinben gyártott Teslákba és az új, tisztán elektromos Toyota autókba.
Amúgy a BYD nem tűzött ki maga elé értékesítési célt, „ami számít, az a márkaimázs kialakítása” – vallotta be őszintén Mike Belinfante. A prioritás a belföldi piacon van, ahol a múlt hónapban közel 200 000 járművet értékesített a BYD.
Odébb a kínai Dongfeng óriás tulajdonában lévő Seres márka két, az európai piacra szánt járművét mutatja be. A Seres 3-at és az SF5-öt, amelyek 2022 végén jelenhetnek meg Európa útjain. A Seres 3 elektromos városi SUV-t 33 990 euróért árulják, ami „nem egy fapados ár” – mondja Thomas Mesnil, a márka járműveinek importálásáért felelős cég marketingigazgatója.
A Seres az év végére nagyjából 70 értékesítési pontot szeretne nyitni Franciaországban, ez idő alatt pedig a márkát építik. Céljuk, hogy 2023-ra mintegy 1500 elektromos autót értékesítsenek az öreg kontinensen.
Egy másik márka, amelyet az ő cégük, az EVE France forgalmaz, a Leapmotor. A kínai ipar egyik legújabb tagja, amely 2016-ban jelent meg. A vállalat már most is havonta 10 000 járművet ad el Kínában, ami egy startup számára jelentős mennyiség. Franciaországban a T03-as elektromos városi autót forgalmazza, amelyet szintén a kiállításon mutattak be, és amelyet a 7 000 eurós ökobónusz levonása után kevesebb mint 20 000 euróért árulnak.
A kínai sor itt még nem ért véget, hisz a Great Wall Motors is minden eszközt megmozgat, hogy megismerjék a nevét Európában. Éppen ezért rendezkedett be egy XXL standon. „A párizsi kiállítás tökéletes alkalom” – mondta Henry Meung, a GWM Europe elnöke. 40 éves tapasztalattal és több mint 10 éves tapasztalattal a hibrid és elektromos szegmensben a GWM hétfőn nyitotta meg a Wey Coffee 01 értékesítését Németországban.
A márka bemutatására felkért marketingigazgató, Rebecca Grajecki hangsúlyozza a márka előkelő pozicionálását. „A luxusvilágban csináltam karriert, nem tudom, hogyan kell olcsó termékekkel dolgozni, és ez nem is érdekel” – mondja a marketingigazgató.
E gyártók fontosságát jelzi, hogy a bankok és hosszú távú lízingajánlataik nagy figyelemmel kísérik az ázsiai ajánlatokat. A Drivalia, a Crédit Agricole autóipari ága, kínálatának fejlesztése érdekében számos ázsiai márkával, például az Aiways-szel (Kína) vagy a Vinfasttal (Vietnam) kötött partnerségre támaszkodik.