A Center of Automotive Management (CAM) „Electromobility Report 2022” című jelentése alapján megtudhatjuk, hogy melyek a leginnovatívabb autógyártók idén.
Az autóipari kutatóintézet, a Center of Automotive Management igazgatója, Stefan Bratzel által vezetett kutatócsoport szisztematikusan rögzítette és értékelte a több, mint 30 autóipari csoport innovációs erejét az akkumulátoros elektromos járművek szektorában 2012 és 2022 júniusa között.
Az áprilisban kiadott jelentéshez képest továbbra is a Tesla a leginnovatívabb gyártó és a 175,8 pontját sikerült 188,2 pontra növelni. „Jelentős innovációs sikert ért el a Tesla a 4680-as hengeres cellákkal és a szerkezeti akkumulátora 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot és töltési sebességet biztosít” – áll a CAM közleményében. Érdemes megemlíteni, hogy a CAM csak abban az esetben értékeli az innovációt, mikor az egy sorozatgyártott járműben is elérhető a vásárlók számára.
A második helyen a VW-csoport maradt, akik nem tudtak kellően felzárkózni a Teslához. A jelentés az akár a 170 kW-ig terjedő MEB töltési teljesítményt és a Skoda Enyaq RS Coupé WLTP szerinti 545 kilométeres hatótávolságát emelte ki, mint a VW innovációja.
Azonban a harmadik helyen jelentős változás történt. Áprilisban még a Hyundai birtokolta a harmadik helyet, viszont mára a BYD került a képzeletbeli dobogó harmadik fokára. „A cell-to-battery technológia (CTB) mellett említést érdemel a BYD olyan szegmensben, mint a Denza D9, amelynek hatótávja 620 km (kínai szabvány) és 166 kW töltési teljesítménye. Ugyanakkor további újítások is megjelennek más modellekben is, mint például a Yuan Plus, a Tang EV vagy a Han EV.”
A Hyundai nemhogy a negyedik helyre, hanem mindjárt az ötödik helyre zuhant. Ugyanis a Mercedes-Benz csoport a negyedik helyre küzdötte fel magát. Mindez pedig hatalmas növekedés, ugyanis a stuttgarti vállalat áprilisban még a kilencedik helyet foglalta el. A Mercedes-Benz mellett az EQE nagy, 654 kilométeres hatótávolságát, a kiváló töltési teljesítményt és rendkívül alacsony fogyasztást hozták fel, mint innováció.
„Látható, hogy az akkumulátoros elektromos járművek terén az innovatív autógyártók az e-mobilitás terén is a piacvezetők közé tartoznak. Ez nem csak a Teslára vonatkozik, hanem például a kínai autógyártókra is, akik most jelennek meg Európában.” – mondja Stefan Bratzel, a tanulmány igazgatója. „A magas szintű innováció és a gyakran jobb szállítási képesség komoly versenytárssá teszi az új szereplőket a bejáratott autógyártókkal szemben. Ugyanakkor az elektromobilitás kora egyre inkább megváltoztatja az iparág kialakult hierarchiáját.”