A Volkswagen szerint 2023 második felétől nagy bajban lehet a német autóipar, félvezetőhiány után jöhet a földgázhiány.
A Volkswagen-csoport egyik vezetője szerint a Volkswagen képes lesz fenntartani a megszokott termelést a következő öt-hat hónapban, amennyiben Németország feltölti gáztartalékait. Viszont az egyre növekvő energiaárak és az ehhez tartozó instabil ellátási problémák jelentős kockázatot jelentenek a globális termelésre.
Továbbá ha az Északi Áramlat-1 gázvezetéken nem indul újra a gázszállítás Németország irányába, akkor a Volkswagen 2023 júniusától földgázhiányra számíthat. Közölte egy neve elhallgatását kérő VW-csoport tisztviselő. A Gas Infrastructure Europe adatai szerint az európai gáztartalékok jelenleg 85%-os töltöttségi szinten állnak, míg Németországban a készletek közel 90%-on járnak. Azonban a tél utáni helyzet kevésbé egyértelmű. Mivel az orosz gázáramlás a Moszkva elleni uniós szankciók miatt meredeken csökken, így Németország irányába egyre kevesebb gáz jut.
Eközben Michael Heinemann, a Volkswagen Kraftwerk szóvivője a médiának elmondta, hogy a Volkswagen az összes európai telephelyén átlagosan két számjegyű százalékkal tudná csökkenteni a gázfogyasztást. Ellenben az energiaigényes ágazatok beszállítói – például üvegipar, vegyipar – nem sokáig tudják elviselni a gáz- és a villamosenergia-árak meredek emelkedését.
Mindez pedig akkor alkatrészhiányhoz vezethet, hogy akár egyetlen hiányzó alkatrész is súlyosan megbéníthatja a termelést. Amint azt az elmúlt évek félvezetőhiányának következményei is mutatták. Ezért a Volkswagen mindent megtesz annak érdekében, hogy a termelést más régiókba költöztesse.