A GAC Aion Hyper SSR több mint ezer lóerővel és közel 1,9 másodperces gyorsulásával bőven lekörözheti a Rivian elektromos autóit.
A 2017-ben alapított kínai GAC Azon vállalatot szerintem nem sok olvasónknak kell bemutatni. De ha mégis, akkor érdemes tudni, hogy közel egy éve GAC Aion LX Plus néven bemutatott a kínai vállalat egy 1008 kilométer hatótávú, tisztán elektromos SUV modellt. Majd idén áprilisban a GAC is úgy gondolta, hogy a jövő az akkumulátor-cseretelepekbe rejlik, akárcsak a NIO.
A napokban pedig a GAC bemutatott egy újabb tisztán elektromos szuperautót, ami a Hyper SSR nevet kapta. Papíron a Hyper SSR több mint elég erővel rendelkezik ahhoz, hogy felvegye a versenyt a piacon kapható legerősebb elektromos autókkal. Köztük a híres Rimac Neverával, a Tesla Model S Plaiddel vagy a hamarosan megjelenő Roadsterrel.
A GAC Aion Hyper SSR elektromos autóból két változat lesz kapható. Egy hátsókerék-hajtású egyszerűbb modell, valamint egy „Ultimate” névre hallgató vadállat melyről annyit tudni, hogy 1,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra és 12000 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik.
A Hyper SSR szénszálas monocoque köré épül és aerodinamikailag is a toppon van. A beltérben nincs semmi csicsa, meglehetősen egyszerű, de aprólékos. A hatszögletű kormánykerékhez tartozik még egy 8,8 hüvelykes és egy 14,6 hüvelykes infotainment kijelző.
A GAC Aion Hyper SSR szuperautót elsőként Kínában fogják értékesíteni. A hátsókerék-hajtású változat alapárát nagyjából 73 millió forintnyi jüanra, míg az Ultimate verziót 96 millió forintnyi jüanra árazták be a GAC szakemberei.