A horvát elektromos autógyártó, a Rimac nem pihen a fejlesztések terén. Nemrég gyártásba küldték a Nevera elektromos hiperautót, a legutóbbi (D-forduló) befektetői pénzgyűjtésében újabb 500 millió eurót fizetett neki a Porsche és felépítették Európa egyik legnagyobb kutatás-fejlesztési főhadiszállását.
Természetesen ez a sok dolog nem történt volna meg, ha nem lettek volna rá érdemesek. A Rimac rengeteget tesz az elektromos meghajtás fejlesztéséért és a Porsche-én kívül azóta mások is beszálltak a horvátokhoz, némi friss technológia reményében. Az egyik ilyen reményteljes terület, ahol a Rimac ismét nagyot alkothat, az az akkutechnológia lehet.
A Carscoops magazin szerint a Rimac egy új akkumulátorcellán dolgozik, amely ráadásul a már ismert, 46 mm-es átmérőjű hengeres méretet használná. A fő cél, hogy a Rimac növelje jövőbeli csomagjainak energiasűrűségét. Wasim Sarwar Dilov, a Rimac egyik kutatási és fejlesztési mérnöke elárulta, hogy a horvát cég egy strukturális akkumulátorcsomagon dolgozik, amelyet a Tesla megoldásához hasonlóan az autó karosszériájába integrálna. A Rimac a cellaszintű energiasűrűség mellett a kialakítás hatékonyságán dolgozik. A Rimac célja, hogy 75 százalékos hatékonysággal tudják beépíteni a cellákat a rendelkezésre álló helyre. Ugyanez az érték a Tesla Model 3 esetében 64, míg a Porsche Taycan esetében 63 százalékos.
Ahogy fentebb írtam, a fejlesztés alá behúzott új akkucella hengeres lehet és a már Tesla által favorizált 46 mm-es átmérő adná az alapot. Amiben eltérne a Rimac a Tesla 4680-as cellájától, az a magasság. A Rimac ezt szabadon skáláznák, az adott igényeknek megfelelően. A Rimac célja, hogy a gyártást 2023-ban legalább 40 000 akkumulátorra állítsa be, 2028-ra pedig 200 000-re tudja növelni.
„Korábban csak kerestük a legjobb akkucellákat és amíg csak néhány száz autóhoz kell akkucella, ez működhet is. De mi már sokkal jelentősebb, több tízezres volumenben gondolkodunk, ez már egy másik helyzet.” Mondta Wasim. Ez arra utal, hogy a Rimac is rálépett arra az útra, ami a saját igényekhez való akkugyártáshoz vezet, legyen szó technikai specifikációkról, vagy éppen mennyiségi elvárásokról.