Megszokhattuk, hogy a Tesla ázsiai gyára, a Giga Sanghaj kapcsán egyre brutálisabb számokról beszélhetünk. Nagyon komolyan felpörögött ott a csapat. Tették ezt a sok probléma és lezárás ellenére, ami az elmúlt hónapokban jelentősen érintette a kínai gazdaságot.
A tervek szerint augusztus 7-ig tart a Giga Sanghaj leállása és ha újra elindulnak a gyártósorok, akkor napi 3000, heti 21 000 darab Tesla elektromos autót tud gyártani Kínában a Tesla. Az önként vállalt leállást követő darabszámokról egy rövid számolás után kijön az évi 1 millió Tesla, ami Elon Musk célja volt az idei évre. Ha nyár végére sikerül a tervezett bővítés és év végéig semmi probléma nem jön közbe, akkor a 2023-as év egészére vetítve meglehet az 1 millió Tesla. Csak a Giga Sanghaj gondozásában. Még nem számoltuk ide Fremont, Austin és Berlin darabszámait.
Az optimalizálás és gyártásfelpörgetés másik eszköze lehet egy esetleges harmadik műszak bevezetése a gyárban. Tippek szerint egy harmadik műszak mellett a sanghaji gigagyár várhatóan napi 1000-2000 Model 3-as példányt tudna gyártani. A Model Y esetében az összeszerelősor akár napi 2200 darab gyártására is képes lenne ezáltal. Ez utóbbi, vagyis a Model Y gyártósorának feljavítását július 16-án fejezték be, jelenleg a Model 3 gyártósorán van a hangsúly. A munkálatok tehát augusztus 7-én fejeződnek be, míg a termelés 8.-án indul el. 2022 első negyedévében 450 000, míg a második végére 750 000 autót gyártott le a Tesla a kínai gigagyárában.
A leállások és kovid-helyzet összességében meglehetősen sok problémát kellett volna hogy okozzanak, de nem ez a helyzet. Elon Musk és a Tesla mindig meg tudja oldani, hogy jól jöjjön ki a gyártási darabszám az adott negyedév végére.
„Tehát a második negyedév összefoglalójaként elmondhatom, hogy ez egy egyedülálló negyedév volt a Tesla számára a sanghaji gyárunk elhúzódó leállása miatt. De mindezen kihívások ellenére ez volt történelmünk egyik legerősebb negyedéve is. A legfontosabb, hogy júniusban termelési rekordokat értünk el Fremontban és Sanghajban egyaránt.” – Elon Musk