Nem szokatlan az autóiparban sem, ha egy adott ország hazai gyártói fognak össze a nagy cél érdekében, ami általában egy közösen megtervezett és legyártott autó. Nincs ez másként az elektromos autók világában, ahol ezúttal két japán nagyágyú fogott össze, a Honda és a Sony.
Az együttműködési megállapodás tényéről már kint is van a Sony sajtóanyaga. Ennek értelmében a két japán vállalat (Sony Group Corporation, Honda Motor Co., Ltd.) bejelentette, hogy stratégiai szövetségre lépnek. Melynek célja az e-mobilitás és a kapcsolódó szolgáltatások új korszakának megteremtése. A közös munkán keresztül nagy hozzáadott értékű akkumulátoros elektromos járművek közös fejlesztésében és értékesítésében kívánnak részt venni. A közös munka gyümölcsét aztán mobilitási szolgáltatások nyújtásával összefüggésben értékesíteni is lehet.
A leendő közös vállalat az elsőre furcsán hangzó New Company nevet kapta, ám simán lehetséges, hogy a későbbiekben átnevezésre kerül majd. A közös munka alapjait az adja, hogy a Honda és a Sony is kiváló képességekkel és lehetőségekkel bír a saját területén. A Honda világhírű minőségét és alaposságát nem kell magyarázni. Az évtizedes autógyártói tapasztalatok révén a közös fejlesztésű elektromos modellek gyártása biztosítva lesz. A szoftveres oldalt a Sony biztosítja majd, ők a képalkotási, érzékelési, telekommunikációs, hálózati és szórakoztató technológiák fejlesztésében, valamint ezek alkalmazásában szereztek már sok éves tapasztalatokat. A New Company gondozásában fejlesztett és gyártott első elektromos autók valamikor 2025 környékén érkezhetnek majd meg a nagyközönség elé.
A Sony érdeklődése az elektromobilitás témájában nem új. Legutóbb január végén saját tervezésű SUV modelljükkel érkeztek a 2022-es Las Vegas-i Consumer Electronics Show rendezvényére. Itt jelentette be a japán márka a Sony Mobiliti részlegének megalakulását, mellyel a szórakoztatóipari vállalat a lehetséges belépését vizsgálja az elektromos autók világába. Már akkor szó volt róla, hogy valakikkel tárgyalófélben vannak.
2020-ban bombaként robbant a hír, hogy a Sony is beléphet az elektromos autók világába. Mi sem bizonyította jobban törekvésüket, mint a Vision-S nevű tanulmányautójuk ami a semmiből jelent meg. Akkor sokan azt hitték, hogy a Sony is beszáll ezzel a modellel az elektromos autó gyártók közé. Végül kiderült, az egész csak egy körítés volt, aminek egyetlen célja volt: a Sony szoftveres képességeinek demózása.