Németországi jelentések szerint a helyi szabályzó hatóságok vizsgálatot indítottak a Tesla automatikus sávváltási funkciójával szemben, ami illegálisnak tekinthető Európában.
A Teslánál az automatikus sávváltás hosszú ideig az Autopilot egyik funkciója volt, amíg a kaliforniai e-autógyártó át nem variálta a dolgokat és a drágább Enhanced Autopilot (EAP) vagy a Teljes önvezető képesség (FSD) csomagba bele nem rakta. Ez az a funkció mely lehetővé teszi a Tesla járműveinek, hogy sávot váltsanak az autópályákon, mikor az Autopilot aktiválva van. Az egy más kérdés, hogy Európában mindezt egy indexeléssel és egy rövid kormányérintéssel kell megerősíteni.
Most úgy tűnik, hogy ez a funkció nem nyerte el a németek tetszését. Németországban a német szövetségi gépjármű nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) vizsgálatot kezdeményezett a Tesla Autopilot funkciójával szemben.
A Bild am Sonntag német hírügynökség a KBA szóvivőjére hivatkozva megjegyezte: „A KBA vizsgálatot kezdeményezett a Tesla robotpilóta sávváltási funkciója miatt. Ez az a funkció, amelyet az amerikai autógyártó egyes modelljeihez tartozékként kínál, ami „lehet, hogy nem engedélyezett Európában.”
Egyelőre nem teljesen világos, hogy mi a pontos probléma az Auopilot funkcióval, azon túl, hogy azt állítják: „lehet, hogy nem engedélyezett Európában.”
A Tesla egyelőre nem kommentálta a németországi vizsgálatot. Az is lehet, hogy a néhány napja szárnyra kelt NHTSA által vizsgált váratlan fantomfékezésekkel hozták egy kalap alá a németek az autópályán használható automatikus sávváltás funkcióját. Vagy csak egészen egyszerűen egy új, Autopilot elleni fellépések sorozatába csöppentünk.