A Tesla Model 3 volt a legkeresettebb elektromos autó novemberben Európában, megelőzve a Renault ZOE-t és a Dacia Springet.
Lassan itt az év vége, ezért itt az ideje, hogy az utolsó eladási statisztikák egyikét bemutassuk, hiszen a decembert bemutató eredményeket majd csak jövőre ismerhetjük meg. Ám addig is nézzük meg a JATO Dynamics számait, melyek az európai eladásokról tanúskodnak, 2021 novemberét illetően.
Az eredményeik arról számolnak be, hogy bizony továbbra is zsugorodnak az európai új autós eladások, melyek javarészt az alapanyaghiány-okozta termeléskiesésnek tudható be. 2019 novemberéhez képest (amikor még sehol sem volt a csiphiány), 29 százalékkal kevesebb személyautót adtak el Európában idén.
Ám hiába a csökkenés, az összesített listán belül az elektromos autók viszont kiváló eredményeket produkálnak. Kontinensünkön 217.709 eladott elektromos autó talált gazdára. Vagyis az új eladásokban 26 százalékkal vannak jelen az elektromos autók. Ha így növekednek a számok, januárra, vagy februárra már kijelenthetjük, hogy 10 eladott új autóból 3 elektromos.
A benzines erőforrások stabilan tartják az 50 százalék körüli részesedésüket, az elektromos autók térnyerése továbbra is a dízeles autók rovására történik. Ez utóbbi meghajtás csupán 18 százalékkal vette ki részét az új eladásokból. Az alábbi, szintén JATO-s grafikonon még szemléletesebben vehetjük megfigyelés alá, hogy mi történik az európai új autós piacon az elmúlt időszakban. A grafikon a BEV (tisztán elektromos), PHEV (plug-in hibrid) és FCEV (üzemanyagcellás) járművek eladásait prezentálják.
Modellek tekintetében továbbra is a Tesla Model 3 az etalon. Nem sikerül senkinek letaszítania a legkisebb Teslát a trónról, pedig ára alapján a felsőbb ligákban játszik. 10.739 darabos novemberi eladásaival (119 százalékos növekedés 2020 novemberéhez képest) ez a legkeresettebb európai tisztán elektromos autó. A második a Renault ZOE 8658 darabbal, míg a harmadik legtöbbet eladott BEV a Dacia Spring volt 5746 darabbal.
A Plug-in hibrid piacon viszont trónfosztás történt, a Ford Kuga PHEV hosszú idő után visszaszorult a harmadik helyre (3109 db), az első helyen novemberben a Peugeot 3008 állt (3855 darab, 241 százalékos növekedés 2020 novemberéhez képest), míg az ezüstérmes PHEV a Volvo XC40 ezen változata volt.