A CATL már tavaly nyáron megkezdte az olcsóbb LFP akkucellák szállítását a Tesla számára. Viszonylag rövid idő alatt a CATL vállalat a világ egyik legnagyobb elektromos autó akkumulátorcellagyártójává nőtte ki magát. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az az őrülten gyors gyártási és szállítási kapacitás elérése ami a kínai Gigafactory számára kellett.
Ez még csak a kezdet. Ugyanis a kínai székhelyű akkugyártó vállalat világszerte eszméletlen tempóban bővül és új gyárakat épít. Néhány napja a CATL közleményben erősítette meg, hogy 58,2 milliárd jüant (9 milliárd dollár) gyűjtöttek magánbefektetések révén.
Ebből az összegből a CATL azt tervezi, hogy jelentősen felgyorsítja az akkucellák gyártási kapacitását, hogy még egyszerűbb legyen az átállás az elektromos autókra a világon.
Azt már eddig is tudtuk, hogy a CATL számára nem idegen a nagy tőkebevonás. Legutóbb közel 3 milliárd dollárt gyűjtöttek össze, de a jelenlegi 9 milliárd dolláros tőkeemelés a legnagyobb.
A források nagy részét három kínai gyár kapacitásnövelésének kiépítésére fordítanák. A CATL a tervek szerint év végére elérheti a 230 GWh-s termelési kapacitást is. Ha egy kicsit számolni akarunk, akkor egy átlagosnak mondható 60 kWh-s pakk mellett ebből a kapacitásból közel 4 millió tisztán elektromos autót lehet előállítani.
2025-re további 1200 GWh termelési kapacitás elérése a cél.