2025-re minden hatodik új eladott Renault elektromos lesz

0

Folyamatosan érkeznek a komoly célkitűzések, szinte mindegyik nagy autógyártó meghatározta már ambiciózus céljait arra vonatkozóan, hogy az évtized közepére, de legkésőbb végére milyen számokat szeretnének látni az eladásokban. A legfrissebb belépő a francia Renault, akik már idén év elején meglengették, hogy bizony ők is lépnek a villanyosítás területén. Ez volt a „Renaulution” elnevezésű projekt bemutatása.

„2025-re a Renault 14 új típust dob ​​piacra. 7 teljesen elektromos lesz, továbbá még 7 kisebb-nagyobb családi modellel érkezünk. Minden új autónk – tisztán vagy részben – elektromos hajtású lesz.”

Azokban a hetekben került bemutatásra a nagy sikerű Renault 4 és 5 újra gondolása is. A Renault 4Ever és a Five részei a Renaulution projektnek és mindkét autó a francia márka dedikált padlólemezére, a CMF-B EV-re épülne.

Autók tehát már januárban be lettek tervezve a cselekvési tervbe, ám most egy újabb adalékkal szolgált a Renault, ezúttal az eladási számok tekintetében. Erről szintén Luca de Meo beszélt, aki a márka vezérigazgatója. Az AGM nevű online eseményen került szóba, hogy a Renault azt a célt tűzte ki, miszerint 2025-re eladásaiban már 65 százalékkal, míg 2030-ra legalább 90 százalékkal legyenek jelen az elektromos meghajtású autók. Arról azonban nem esett szó, hogy a belsőégésű motorok meddig lesznek a márka kínálatában, ami a hibrid meghajtás (e-tech hybrid) miatt még jó ideig a jelen lesz a portfólióban.

Ezzel egyidőben jelentette be a Renault, hogy a Volkswagenhez hasonlóan már ők sem kívánják reszelgetni a jelenlegi belsőégésű technológiát, ez elsősorban a híres dCI dízelmotorokat érinti, ugyanis ezekkel sem kíván a márka a továbbiakban foglalkozni. A jelenlegi technológia pedig bőven kiszolgálja majd a hibrid hajtásláncot a maradék pár évben, amíg a tisztán elektromos meghajtás meg nem érik a mobilitás teljes átalakítására.

A Renault nem csak az eladási számokról hozott döntéseket, hanem az emissziós számokról is. A Renault Csoport a személyautós üzletága által okozott szén-dioxid kibocsátást 65 százalékkal kívánja visszaszorítani 2030-ra Európában, globális szinten pedig 35 százalékkal. Ezek alapján úgy tűnik, hogy a franciák továbbra is erős hibrid eladásokkal számolnak az évtized végéig.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!