Az öntőgépek használata a Tesla gyártástechnológiájában nem teljesen új keletű, a Model Y gyártásában már használják és bizony komoly segítség ez a márkának. A technológia Giga Press néven fut a Teslánál cégénél. A bevett gyakorlat szerint egy autó karosszériája manapság számtalan kisebb-nagyobb elemből áll össze, nagyrészt hegesztéssel, vagy ipari ragasztók alkalmazásával. A Model Y gyártása pedig ezt a folyamatot gondolja újra, az úgynevezett Giga Press öntőgép használatával.
De miről is van szó? A Giga Press használatának fő előnye, hogy képes egy korábban 70 közeli darabszámból felépülő karosszériaelemet egyben legyártani, ezzel nem kevés időt és persze pénzt is megspórolni a Teslának.
Elmondása szerint az új öntőgép használatával közel 300 ipari összeszerelő robot használata válik mellőzhetővé. A Tesla elképzelése az, hogy a hagyományos autógyártási technológiákkal szemben a váz elemeit nem nagyobb lemezekből kivágott, egyesével formázott több száz kis darabkából hegesztenék össze. A szabadalmi kérelemben megjelent képek alapján a Tesla egy hatalmas öntőgépet használna, mely egyetlen munkaállomáson belül, egy darabból formázná meg az autó vázát. Az első üzem, ahol ez az új technológia a gyakorlatban is bemutatkozott, az a fremonti gyár volt még tavaly augusztus végén.
A Model Y után újabb típus élete fonódhat össze az öntőgéppel, ez pedig a Tesla Cybertruck. A Tesla eddigi öntőgépeit az olasz IDRA Group készítette el és március 16-án jelentették be, hogy megrendelést kaptak egy 8000 tonnás kivitelre. A közleményben az IDRA nem erősítette meg, hogy a megrendelő a Tesla lenne, csupán egy „a világ vezető alternatív meghajtású autógyártója” mondatra futotta.
A méret egyedülálló lesz a maga nemében, ugyanis ez lesz világ első, ekkora méretű öntőgépe. A Tesla jelenleg 6000 tonnás IDRA présgépekkel dolgozik a Model Y programban. Az új, 8000 tonnás darab várható helye Texasban lesz, ahol a Semi és a Cybertruck gyártása lett előirányozva. A kérdés már csak az, hogy a február óta a texasi üzem területén jelenlévő IDRA munkások már ezt a présgépet készítik elő, vagy csak egy újabb 6000 tonnás verziót?