A FedEx Corp. jelentős villamosítási erőfeszítést jelentett be annak a szélesebb körű elkötelezettségének részeként, hogy 2040-re teljesen karbonsemlegessé váljon a vállalat. Ez korántsem lesz egyszerű feladat, hisz a szállítmányozó cég több mint 670 repülőgépet és 78 ezer dízelmotoros gépjárművet üzemeltet szerte a világon.
A FedEx több mint 2 milliárd dollárt különített el az elektromos autók beszerzésére. Terveik szerint 2025-re a megvásárolt autóik fele elektromos lesz. 2030-tól pedig csak tisztán elektromos modelleket vásárolnának. Ez lényegében azt jelenti, hogy mire a hagyományos belsőégésű flotta elöregszik, a vállalat 100%-ban nulla kibocsátású lesz.
A jó hír, hogy a FedEx már 2018-ban beszerzett ezer darab tisztán elektromos kínai járművet Észak-Amerikában. Ha igazak a pletykák akkor további V8100 típusú modelleket is beszerez a cég. Későbbiekben pedig a GM nemrég alapított Brightdrop márkájából is vásárolnának.
De mi is a Brightdrop? Egy olyan kiszállítási eszközrendszer, ami egyesíti napjaink okosmegoldásait és az elektromos meghajtású furgonokat. Az ökoszisztéma fő részei például az elektromosan guruló EP1 raklap, vagy az azokat kiszállító EV600 furgon. Az összefüggéseket kiválóan mutatja az alábbi rövid videó:
A furgon főbb jellemzői az alábbiak:
- 400 km hatótáv
- Ultium platform
- 120 kW-s DC villámtöltési képesség
- 997 kg (2200 font) rakomány tömeg.
Az első Brightdrop furgonok 2023-ra készülhetnek el és már most nagy sikerre számíthat, hiszen az úgynevezett „last mile delivery” típusú járművek fognak a leggyorsabban átalakulni. A kategória jelentése tulajdonképpen egyelő a nevével, vagyis ezek olyan autók, amik a messziről ideérkezett árut terítik lokálisan, jellemzően egy adott városon, vagy körzeten belül. Ide nem kell hatalmas hatótáv, ellenben a sűrű megállás és elindulás ideális körülmény egy elektromos meghajtású furgonnak.