Egy dél-koreai hírügynökség névtelen iparági forrásra hivatkozva újabb információkat hozott napvilágra a Chevy Bolt és a Hyundai Kona LG akkumulátorainak szokatlan kigyulladása kapcsán.
Három hónappal ezelőtt visszahívták a 2017 és 2019 között Chevy Bolt EV-ket akkumulátortüzek miatt. Négy hónappal ezelőtt pedig a Hyundai Kona EV modellek kerültek visszahívásra hasonló problémákkal. A visszahívások a két gyártónál összesen 145 667 darab autót érintettek. Az ügyet pedig mindkét vállalat igen szűkszavúan kommentálta.
Most azonban fejlemények érkeztek. Névtelen iparági forrásokra hivatkozva a Business Korea és a NewDaily azt állítja, hogy a Hyundai megtalálta az akkumulátorok kigyulladásának okát. A pletykák szerint az akkumulátorcellákban levő szeparátorok okozták a tüzeket. Ha ez valóban bebizonyosodik az LG óriási kártérítés fizetésére számíthat.
A lítium-ion celláknál az anódot és a katódot az úgynevezett szeparátor választja el egymástól. Ha ezzel valami történik és a két fél érintkezik akkor a cellában található anyagok kémiai heves reakcióba lépnek egymással és a cella kigyulladhat.
Ennél azonban jelenleg fontosabb az, hogyan is lehetne megoldani ezt a problémát? A valódi megoldás természetesen az lenne, hogy ha az összes érintett autóban kicserélnék az akkumulátorokat. Vannak azonban kevésbé hatékony, alternatív megoldások is, például a GM jelenleg korlátozza az autók töltését a 90-95 százalékos tartományban.
A közelmúltban a Tesla is hasonló javításokat hajtott végre a Model S 85 kWh-ás akkumulátorral szerelt változatán, titokban egy szoftverfrissítéssel csökkentette az akkumulátorok kapacitását mintegy 10 százalékkal.
Az autógyártót be is perelték az érintett tulajdonosok. Azonban a Tesla azzal védekezik, hogy a frissítés célja az „akkumulátorok védelme és az akkumulátorok élettartalmának javítása” volt és hogy csak a „tulajdonosok kis hányadának” okozott hatótávcsökkenést.
Az LG azonban tagadta a felelősségét, de további információkat nem adtak mellyel bizonyítani tudták volna az ártatlanságukat. Az információk alapján a Hyundai pedig készen áll, hogy napokon belül nyilvánosságra hozza az eredményeket.
Időközben az LG egy vezetője nyilatkozott is az ügyben:
„A Kona tűz pontos okát még nem határoztuk meg. A vizsgálat még folyamatban van az illetékes hatóságokkal. Azt azonban biztosan kijelenthetjük, hogy a tüzeket biztosan nem a szeparátorok problémája okozta.”