A Tesla betekintést engedett a Model Y gyártórészlegére a kínai gyárában a Pacific Automotive Network nevű kínai autóipari portálnak. Az üzemben naponta már mintegy 700 darab Model Y készül.
A Tesla nemrégiben kezdte még csak el a Model Y gyártását Kínában és már képes óránként 29 jármű legyártására. Ez nagyjából azt jelenti, hogy 2 percenként legurul egy Model Y a gyártósorról. Továbbá érdemes hozzátenni, hogy ezt a számot nem a Tesla tette közzé, hanem tőle független médium.
MIC MY UPDATE: Chinese media PC Auto reports Giga Shanghai currently makes 700 Model Ys per day. pic.twitter.com/PAh0Ig2EzN
— Ray4Tesla⚡️🚘☀️🔋 (@ray4tesla) February 5, 2021
Ha a vállalat következetes és hosszú távon is képes tartani ezt a termelési arányt, akkor az évi 250 000 legyártott Model Y-t jelent. Ráadásul az sem kizárt, hogy a Tesla tovább kívánja gyorsítani a folyamatot, mivel még mindig csak a gyártási folyamat korai szakaszában járnak.
A Tesla mostanában visszafogottabb, ha a jövőbeli termelési és szállítási számok becsléséről van szó. Ez pedig ebben az esetben is egyértelműnek tűnik. A helyi jelenések szerint ugyanis a Tesla 2021-ben 200 000 Model Y legyártását tervezte. Továbbá az utolsó negyedéves adatok ismertetésénél az is elmondta, hogy összesen 450 000 darab jármű fog készülni 2021-ben az üzemben. Ebből kiindulva tehát 250 000 Model 3 legyártása van tervben.
PC Auto is the first-ever Chinese media recently allowed to take extensive tour of Giga Shanghai & share many inside images never seen before. The auto reporters are impressed by the clean, efficient & hi-tech workplace. Here are some of them & more in the thread👇 pic.twitter.com/jyzXqOo2Ip
— Ray4Tesla⚡️🚘☀️🔋 (@ray4tesla) February 5, 2021
A Pacific Automotive további érdekességeket is megosztott az üzemmel kapcsolatban. Például a kétszintes elrendezés a járművek gyártásánál, ami lehetővé teszi a zökkenőmentes összeszerelést. Figyelemre méltóak voltak az okosan elhelyezett logisztikai ajtók, amik lehetővé teszik, hogy az alkatrészeket közvetlenül a gyártósorhoz tudják vinni. Érdekes továbbá, hogy a beszámoló szerint a komplexum egésze makulátlanul tiszta és rendezett volt, ami egy ilyen gyár esetében ritkán látni.
— Ray4Tesla⚡️🚘☀️🔋 (@ray4tesla) February 5, 2021
— Ray4Tesla⚡️🚘☀️🔋 (@ray4tesla) February 5, 2021
A Tesla sokat hangoztatott technológiai előnye nem csak az autóknál, hanem azok gyártásánál is megjelenik. A cég a leginnovatívabb technológiák segítségével próbálja meg minél inkább hatékonnyá tenni a gyártást, mint például a Giga Press technológia, ahol az alvázban felhasznált alkatrészét csökkentik le drasztikusan. Ez azonban kihatással van például a felhasznált vezetékek mennyiségére is, míg a Model 3-ban 1,5 km vezeték került addig a Model Y-ban már csak 100 méter van.