A vártnál gyengébb lett a Honda-e Euro NCAP töréstesztje

0

A biztonságos autózásra való igény manapság egy teljesen jogos elvárás. Ezt az igényt szolgálják az egyes töréstesztek is, amik azt mutatják meg a leendő vásárlónak, mire számítson, amikor az általa kiszemelt autóval baj történik és ő ül benne. Ezen elfogadott mérési metódusok egyike az Euro NCAP törésteszt. A maximális biztonságot az öt csillag megszerzése jelenti és bár azt hihetnénk, hogy a mai technológiák mellett nem nagy kunszt egy ötcsillagos töréstesztet produkálni, a valóság sokszor más.

Sok elektromos autót összetörtek már, többek között járt a tesztlaborban a Nissan LEAF, a Tesla Model 3, a Mercedes-Benz EQC, Porsche Taycan és az e-Up (egyben a Seat Mii, Škoda CITIGOe iV is). Utóbbi meglepő módon csak 3 csillagot ért el a korábbi, 2011-es teszthez képest. Most pedig a Honda-e került lezúzásra a kamerák előtt.

Szerintem szinte mindenki azt várta, hogy egy 2020-ban gyártott és ára alapján a felsőbb ligában játszó autó törés tesztje ötcsillagos lesz, de végül csak négyet sikerült bezsebelni. De hogyan lehetséges ez? Az e-Up!-hoz hasonlóan itt is a részleteken csúszott el a dolog. A németek kisautója esetében az AEB (Autonomous Emergency Braking) hiányzott a 2011-ben is tesztelt első generációhoz képest. Sajnos az 1513 kg-os Honda-e esetében is pár biztonsági funkció hiánya okozza a nem hibátlan értékelést.

„A Honda új szuperminije – a Honda e- a környezettudatos autózás kiváló példája. Viszont hiányzik belőle pár olyan fejlett biztonsági funkció, ami a Honda Jazz-ben benne van. Ezen hiányosságok ellenére az Euro NCAP töréstesztjén elért négycsillagos értékelése tisztességes helytállásról tanúskodott.”

Az egyes tesztekhez tartozó eredmények alább olvashatók:

  • Felnőtt utas: 76 %
  • Gyermek utas: 82 %
  • Gyalogosvédelem: 62 %
  • Biztonsági rendszerek: 65 %

A megszerzett 4 csillag tehát nem egy rossz konstrukciót rejt, csupán néhány aktív biztonsági funkció hiányát jelzi, amik sokszor amúgy is kikapcsolásra kerülnek, tekintve, hogy gyakorlati hasznuk nem sok és sokszor inkább csak bajt okoznának, ha teljesen erre hagyatkozna a sofőr. Aki mégis csak az 5 csillag meglétében bízik, másik elektromos autó után kell nézzen.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!