A Tesla jelenleg az amerikai autómárkák közül a legértékesebb, ezt a kitüntető címet már idén januárban sikerült elérnie Elon Musknak, pedig a márka élete például egy Fordhoz hasonlítva szinte kérészéletűnek mondható. De jó úton halad, hogy globális szinten is a legjobbak között legyen, ha nem a legjobb. Erre Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója is felhívta a figyelmet idén augusztusban. Diess és Musk között amúgy rendszeres a kommunikáció, ami tiszteleten és barátságon alapul.
A fentiek fényében többször is felmerült már, hogy mit kezd a Tesla azzal a mesés vagyonnal, amit a vállalat ér a jelenlegi részvényárfolyam alapján kiszámolva? Sokan először azt mondanák, hogy ők Elon Musk helyében biztosan felvásárolnának egyet Amerika nagy múltú autómárkái közül. Ez a téma rendszeres és most személyesen is meg lett erről kérdezve Elon Musk! A kérdést a 2020-as Axel Springer Díj átadóján Mathias Döpfner tette fel, aki az Axel Springer vezérigazgatója.
Az interjúban Musk elmondta, hogy önkényes és erőszakos módon semmiképpen nem tudna egy ilyen folyamatot elképzelni, esetleg egyesüléssel, aminek során mindkét fél jól jár. A Yahoo Finance adatai alapján elmondhatjuk, hogy a Tesla jelenlegi értéke 584,76 milliárd dollár, szemben a Volkswagen 160,8 milliárd dolláros értékével. Persze más a matek, ha a mozgósítható (free cash flow) pénzeket nézzük, ebben a VW áll nyerésre, ennek összege 23,5 milliárd dollár, szemben a Tesla 1,8 milliárdos összegével.
Látható tehát, hogy a piaci érték csak egy dolog, ha a Tesla meg akarna venni bármilyen vállalatot, ahhoz ki kéne erősen nyitni azt a bizonyos pénztárcát. Ugyanakkor a Tesla szereti a maga útját járni, elég csak az értékesítési metódust figyelembe venni, ami teljesen egyedi egy hagyományos autómárkához képest. A makacs, de sokszor hatásos döntéshozatal felbőszítette például a német IG Metal nevű dolgozói szakszervezetet is, bár véleményem szerint nevetséges a dac mögötti indok. Azok az autógyártók, akik Musk célkeresztjében érezhetik magukat, véleményem szerint nincs mitől tartaniuk, hiszen a Tesla alapítójának nincs szüksége az azok megszerzésével járó macerával, Musk köszöni szépen, de jól el van és nem hiányzik neki egy társ „okoskodása”.