Facebook Instagram TikTok Twitter Youtube
  • Hírek
  • Teszt & TV
  • Kisokos
    • Elektromos autó – állami támogatás
    • Zöld rendszám és előnyei ma Magyarországon
    • Ingyenes parkolás zöld rendszámmal Magyarországon
    • Publikus elektromos autó töltőhasználat Magyarországon
    • Magyarországon újonnan vásárolható elektromos autók adatbázisa
    • Elektromos autó töltő típusok és fajták listája
    • Hasznos tanácsok elektromos autóhoz
    • Elektromos autózási és töltési etikett
    • Mi az EPA – NEDC – WLTP hatótáv?
    • További hasznos információk az elektromos autózáshoz
Keresés
Logoe-cars.huMinden ami elektromos autó
2025. augusztus 3. vasárnap
Facebook
Instagram
Twitter
Tiktok
YouTube
Rss
Logoe-cars.huMinden ami elektromos autó
  • Hírek
  • Teszt & TV
  • Kisokos
    • Elektromos autó – állami támogatás
    • Zöld rendszám és előnyei ma Magyarországon
    • Ingyenes parkolás zöld rendszámmal Magyarországon
    • Publikus elektromos autó töltőhasználat Magyarországon
    • Magyarországon újonnan vásárolható elektromos autók adatbázisa
    • Elektromos autó töltő típusok és fajták listája
    • Hasznos tanácsok elektromos autóhoz
    • Elektromos autózási és töltési etikett
    • Mi az EPA – NEDC – WLTP hatótáv?
    • További hasznos információk az elektromos autózáshoz
  • Elektromos autó
  • Tesla

Változhat a vészvillogó, egy Tesla Model 3-mal szemléltetik a terveket

Írta:
Rozsa Arpad
-
2020-10-06
0

Általánosságban elmondható, hogy a közúti járműközlekedés veszélyességét illetően a legbiztonságosabb úttípusok az autópályák és az egyéb gyorsforgalmi utak, hiszen ezeken az útszakaszokon térben (és esetenként szintben is) elválik egymástól a két ellentétes haladási irány, több sáv áll a közlekedésben résztvevők rendelkezésére, nincsenek szintbeli kereszteződések, továbbá leállósáv is található az esetleges lehúzódásokhoz. Ez az utolsó ismérve az utaknak azonban pont annyira jelenthet veszélyforrást, mint amennyire hasznos tud lenni egy-egy rázósabb szituációban. Az átlagsebesség jóval nagyobb, hiszen itt a legmagasabb a megengedett haladási sebesség, így bármiféle minimális hiba, lankadó figyelem, vagy elkalandozás végzetes következményekhez vezethet.

Térjünk vissza a leállósávra! Magyarországon 1500 km gyorsforgalmi út található, amely minden kilométeréhez leállósáv is tartozik. Mindenki el tudja képzelni (többek pedig biztosan voltak is már hasonló szituációban), hogy a leállósávban ácsorogva, lerobbant autónkat bütykölve mennyire ki vagyunk téve a mellettünk hatalmas sebességgel haladó járművek keltette veszélynek. Ha azonban mindenképpen meg kell állnunk, lehúzódva vészvillogót kapcsolunk, innentől pedig – meggyőződve teljes biztonságunkról – nekiállunk bosszúsan össze-vissza flangálni autónk körül, ugye? Mondhatják sokan, hogy ilyen elektromos autóval már pedig nem történik, ami többségében így is van, de gondoljunk csak a legfrissebb hírekre, például a Polestar 2 rejtélyes problémájára. 

A vészvillogó múltja egészen 70 évre nyúlik vissza, 1951-ben pedig még teljesen más volt a közlekedés ritmusa és sebessége. Akkor – a kor igényeihez tökéletesen igazodva – úgy dolgozták ki a sárga villogók rendszerét, hogy egy 1 Hz-es villanási frekvenciára, másodpercenként 1 felvillanó jelre állították be az autók veszélyjelző programját. Az Emergency Safety System amerikai közlekedésbiztonsági cég azonban felismerte, hogy ez a többtízéves hagyomány a mai közlekedési szokásoknak, a járművek számának és a vezetési stílus megváltozásának már nem felel meg, a leállósávban történő, sokszor halálos balesetek jelentős része azonban az általuk javasolt korrekciókkal kiküszöbölhető lenne. 

Stephen Powers, az ESS társalapítója a következőt javasolja: a villanási sebességet fel kell gyorsítani másodpercenként 4 villanásra, 4Hz-re. Ezzel a közlekedés résztvevői jóval nagyobb valószínűséggel kapnak el egy olyan időpillanatot, amikor a leállósávban álló autó lámpája felvillan, illetve korábban veszik észre az akadályt a gyakori villanások miatt. 

A különbséget a jelenlegi és a tervezett szabvány között egy Tesla Model 3 elektromos autóval szemléltette a vállalat, melyet az alábbi videóban meg is lehet tekinteni:

Jól mutatja az ötlet relevanciáját, hogy az amerikai Autópálya Közlekedésrendészeti Igazgatóság is felfigyelt az új megoldásra, sőt, a jelek szerint Amerikában már akár az év végére be is vezethetik a változtatásokat. 

  • CÍMKÉK
  • Elektromos autó
  • Tesla
  • Újítás
  • Vészvillogó
Oszd meg!
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Linkedin
ReddIt
Email
Viber
    Rozsa Arpad
    Rozsa Arpad
    “Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEKTÖBB A SZERZŐTŐL

    Elektromos autó

    Megmarad a benzines Nissan Juke az elektromos változat mellett

    BMW

    Megkezdődött a BMW Neue Klasse elektromos hajtásainak gyártása Steyrben

    Elektromos autó

    Történelmi rekordot döntött az elektromos autók aránya Norvégiában

    Kapcsolat - Médiaajánlat

    Partnereink

    Legutolsó postok

    Megmarad a benzines Nissan Juke az elektromos változat mellett

    Kovács Kata - 2025-08-03 0

    Megkezdődött a BMW Neue Klasse elektromos hajtásainak gyártása Steyrben

    2025-08-03

    Történelmi rekordot döntött az elektromos autók aránya Norvégiában

    2025-08-03

    Több ezer euróval támogatják az elektromos autók vásárlását Olaszországban

    2025-08-03

    A magyarok harmada nyitott az e-autókra, de csak kevesen lépnek

    2025-08-03

    Európába jön a török elektromos autómárka, a Togg

    2025-08-03

    Megvennéd ezt a 4900 dolláros kínai elektromos autót?

    2025-08-02

    Ez a tízezer dolláros elektromos autó tarolta le a kínai autópiacot

    2025-08-02

    Új elektromos sportkocsival tér vissza az Audi

    2025-08-02

    Annyira lenyűgözte a Ferrarit a Xiaomi SU7, hogy vettek egyet

    2025-08-02

    Keresés autómárka szerint

    Kisokos

    Most akkor előmelegítsem az elektromos autóm akkumulátorát a reggeli mínuszokban?

    2020-11-24

    Publikus elektromos autó töltőhasználat Magyarországon

    2020-08-30

    Ingyenes parkolás zöld rendszámmal Magyarországon

    2020-08-22

    Elektromos autó – állami támogatás

    2020-05-11

    Zöld rendszám és előnyei ma Magyarországon

    2020-04-20
    Továbbiak

    Archívum

    • Médiaajánlat
    • Adatvédelem
    • Kapcsolat
    © Minden jog fenntartva! 2017 - 2025 - e-cars.hu
    Kedves Olvasónk! A honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Az "ELFOGADOM" gomb megnyomásával hozzájárulsz a sütik használatához.
    BeállításokELFOGADOM
    Manage consent

    Adatvédelmi áttekintés

    Ez a weboldal cookie-kat alkalmaz, hogy a weboldal használata a lehető legkényelmesebb legyen. A nélkülözhetetlenként kategorizált cookie-k a böngésződben kerülnek mentésre, és feltétlen kellenek a website helyes működéséhez. Ezeken felül harmadik féltől származó cookie-kat is használunk, hogy megérthessük, hogy az olvasók miként használják a weboldalt. Ezeket a cookie-kat csak a hozzájárulásod esetén tároljuk el a böngésződben. Természetesen lehetőséged van bármikor törölni ezeket a cookie-kat, de a cookie-k törlése negatív hatással lehet a website-on tapasztalt felhasználói élményre.
    Nélkülözhetetlen
    Always Enabled
    A nélkülözhetetlen cookie-kra feltétlen szükség van a weboldal helyes működéséhez. Ezek olyan sütik, amik az alap funkcionalitás és biztonság szempontjából fontos. Ezek a cookie-k nem mentenek semmilyen személyes információt.
    Nem létfontosságú
    Minden olyan cookie, ami nem feltétlen szükséges a weboldal funkcióinak a helyes működéséhez, illetve amik statisztika, hirdetési és tartalombeágyazás céljából való adatrögzítést biztosítják nem létfontosságú cookie-nak számít. Ezeket csak a hozzájárulásod esetén alkalmazzuk.
    SAVE & ACCEPT