A Volkswagen dolgozói szakszervezetének vezetője úgy érzi, hogy 2023-ra, vagy már hamarabb el tudják érni a Tesla akkori éves teljesítményét. A fremont-i és a shanghai gyárakkal a Tesla birtokában van a világ két legnagyobb teljesítményű elektromos autó előállító üzeme. A legtöbb autómárka igyekszik felzárkózni az ágazat húzóvállalatához, és ebben a Volkswagen jeleskedik a legjobban. Ők nem sajnálták a meglévő gyáraikat átalakítani elektromos autók gyártására, így lehet is esélyük utolérni a Teslát.
Bernd Osterloh, a Volkswagen üzemi tanácsának elnöke nyilatkozta, hogy szerinte ők is teljesíteni tudják a Tesla által önmagának kitűzött célt, az egy év alatt előállított termékek kapcsán.
„Ha a Tesla három gyárat fog építeni, ahol 300 000 és 500 000 közötti darabszámú autót tudnak előállítani, akkor 900 000 és 1,5 millió közötti darabszámról beszélünk. Mi ezt 2023-ra szeretnénk elérni, de inkább hamarabb.”
A Tesla saját bevallása szerint jelenleg 690 000 autót tud legyártani egy év alatt:
Az autógyártó a meglévő üzemeiben is szeretne fejleszteni, és a fremont-i gyárában évi 500 000 Model 3 és Model Y legyártását tervezik elérni az év végére.
A többi gyárban még nem ismerjük a várható számokat, de a Tesla a Model Y következő évi bemutatásával meg szeretné duplázni a shanghai gyár kapacitását, illetve a Gigafactory Berlin és a Gigafactory Texas várható éves példányszáma 500 000 autó lesz évente. Ezáltal, ha minden projekt a végére ér, a Tesla közel 2 millió autót fog tudni előállítani évente.
A Volkswagen eközben átalakította a zwickau-i gyárát elektromos autók gyártására, és már az emden-i gyárban is ezen dolgoznak. Itt 2022-től kezdik az elektromos modellek előállítását. A márka a Tesla-hoz hasonlóan állít össze elektromos autókat Kínában, és új üzem építésén dolgozik az Egyesült Államokban is, ahol szintén csak elektromos autókat fognak gyártani. Osterloh elmondta azt is, hogy az üzemi tanács szorgalmazza nagyobb gyárak átalakítását is:
„ Természetesen fenntartjuk annak lehetőségét, hogy a wolfsburg-i üzemünket elektromos autók gyártására alakítsuk át. Ha a belsőégésű motorok száma jelentősen csökken, mi, az üzemi tanács szorgalmazni fogjuk, hogy itt is akkumulátoros autókat készítsünk.”
A Volkswagen wolfsburg-i üzeméből jelenleg 700 000 autó gördül ki. Ha ezek mind elektromosak lehetnének, az hatalmas lépést jelentene a márkának. De ehhez a gyártónak be kéne biztosítania az akkumulátor ellátását.
Hogy sikerül-e a Volkswagennek utolérnie a Tesla-t, majd az idő fogja eldönteni. De ha valaki képes lesz rá, az átalakítási stratégiájának köszönhetően úgy néz ki, hogy a Volkswagen lesz az.