Ha egy üzlet beindul…milyen igaz ez a mondás az elmúlt hetek híreinek egyik sikeres főszereplőjére, ez pedig a Lucid vállalat. Első autójuk (természetesen a vállalat kizárólag elektromos meghajtással foglalkozik) a Lucid Air lesz, aminek jó hírnevét igencsak megalapozta a napokban megjelent, független tesztelési eljárás eredménye, melynek értelmében az Air 800 km hatótávot teljesített az EPA mérési ciklus szerint! Peter Rawlinson, aki a Lucid Motors vezérigazgatója, már akkor is elmondott pár dolgot az Air technikájáról, amikor akkor még nem voltak igazán fontosak más összefüggésből.
„Úgy gondolom, hogy a 900 V-os architektúránk, a versenyben bevált akkumulátorok, a miniatűr motorok és az erőátviteli elektronika, az integrált erőátviteli rendszerek, az aerodinamika, az alváz és a hőrendszerek, a szoftver és a rendszer általános hatékonysága elérte azt a stádiumot, hogy együttesen új szabványt állítson fel.”
Ám a Green Car Reports oldalán tegnap megjelent interjúban Rawlinson elárult pár érdekes dolgot a további tervekről!
A legfontosabbal kezdjük, aminek értelmében a Lucid 2023-ban egy SUV-t kíván bemutatni, ami az egyre sikeresebb Air padlólemezére és technológiájára épül majd!
„Megerősíthetem, hogy már dolgozunk egy SUV-n, ami az Air platformján alapul. Ha rajtam múlik, 2023 elején már gyártásba is kerülhet. Ez az elképzelés. Mindez nagyon fontos számunkra, hogy bővíteni tudjuk üzleti tevékenységünket”
Rawlinson elmondása szerint az SUV is ugyanolyan kiváló élményt nyújt majd gazdájának, mint az Air. Ráadásul az optimalizációs törekvéseknek köszönhetően mindkét modell egy gyártósoron készülhet majd. Mindez a Lucid üzemének bővítésével válik elérhetővé. Azé az arizonai Casa Grande melletti üzemé, ami 8 hónap után még csak most fog elkészülni hamarosan, de tesztüzemben már kész egy gyártósor. A vezérigazgató különösen büszke erre a teljesítményre, elmondása szerint 8 hónap alatt a sárból építette fel az üzemet, aminek már most tervezik a bővítését.
Pedig a dolgok nem mentek mindig ilyen jól, a 2017 és 2019 közötti két évben a Lucid annyira kifogyott az anyagi forrásokból, hogy az Air fejlesztését is fel kellett függeszteniük. A gyártás kapcsán elmondjuk még, hogy Rawlinson kijelentette, nem hajlandóak a gyártást kiszervezni más vállalatoknak, kerüljön bármibe is annak megtartása.
Az interjúban elmondta, hogy amikor 10 éve otthagyta a Teslát, a Fisker és a Tesla még közel azonos méretű vállalat volt és most megnézhető melyik hova jutott. Szerinte a Tesla egyik sikerének a kulcsa, hogy amit csak tudnak, saját hatáskörben tartanak autóik kapcsán. Ezzel szemben a Fisker mindent bérel és kiszervez, így sikere is kétségesebb hosszútávon.