Pletykák szerint a MIC (Made in China) tanúsítványú Tesla Model 3-ra 15000 megrendelés érkezett csak áprilisban, a számok pedig kizárólag a long range kivitelre vonatkoznak, ha igazak a híresztelések. Egy korábban bemutatott videó alapján – melyről mi is beszámoltunk – nem voltak aggályaink azzal kapcsolatosan, hogy a Tesla készen áll arra, hogy felgyorsítsa a gyártási tempót, de egy ilyen mértékű megrendelés ennyire rövid idő alatt valószínűleg még magát Elon Muskot is meglepte.
Az információ egyébként a kínai médiától (egészen pontosan a Moneyball-tól) származik, de a vállalat megerősítő állásfoglalásáig természetesen egy nem hivatalos adatként kell tekintenünk rá. Nagyszerű hír minden esetre, hogy a közelgő long range (mely kizárólag hátsókerékhajtott változatban készül) iránti igény ennyire magas, mivel a Tesla júniusban már mindenképp heti 4000 db Model 3-at kíván gyártani Kínában.
Az elmúlt hónap a vártnál gyengébbre sikerült, mivel az újonnan regisztrált Model 3 darabszáma 4312 volt, ami nagyjából negyede az elképzeléseknek, hiszen a várt termelési teljesítmény jelenleg heti 3000 e-autó (ezt szeretnék júniusra kibővíteni további ezerrel), melyeket hasonló ütemben el is szeretne adni a márka.
A visszaesés azzal magyarázható, hogy az érdeklődők meg szerették volna várni az új kedvezményeket, ugyanis az elektromosan hajtott járművekre vonatkozó állami támogatási rendszernek pont most változtak meg a feltételei Kínában is (csakúgy, mint hazánkban), így a leendő vásárlók bíztak abban, hogy jobb áron tudják majd beszerezni választott modelljeiket (ez a filozófia nálunk többé-kevésbé be is jött volna, bár Magyarországon az új rendszer szerint a Teslákra nem vonatkoznak a kedvezmények).
Tesla received close to 15K orders in Apr, most of them were M3 LR, China media reports without naming sources.
— Moneyball (@DKurac) May 25, 2020
Apr sales low as SR customers decided to wait for price cut, while LR was not being produced yet. SRs produced in Apr expected to be sold this month, report concluded. pic.twitter.com/tkxgOCZAq5
Csak az idő fog tudni választ adni arra a kérdésre, hogy az értékesítés Kínában valóban heti 4000-en (tehát havi szinten 12000 készülő darabon) stabilizálódik-e az összes verziót (standard range és long range) figyelembe véve.
A következő évben a Tesla kibővíti a Gigafactory Shanghai gyártósorát a Model 3 Performance verziójára is, és a Tesla Model Y is részben itt fog készülni, így akár a mostani kalkulációknál is merészebb eladásokat produkálhatnak majd, kérdés persze, hogy vajon lesz-e ekkora kereslet ezekre a típusokra. Ha fogadni kéne, én nagy tétet mernék tenni arra, hogy viszik majd, mint a cukrot.
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.