Hatalmas népszerűségnek örvend a Model 3 kínai szabványa

0

Pletykák szerint a MIC (Made in China) tanúsítványú Tesla Model 3-ra 15000 megrendelés érkezett csak áprilisban, a számok pedig kizárólag a long range kivitelre vonatkoznak, ha igazak a híresztelések.  Egy korábban bemutatott videó alapján – melyről mi is beszámoltunk – nem voltak aggályaink azzal kapcsolatosan, hogy a Tesla készen áll arra, hogy felgyorsítsa a gyártási tempót, de egy ilyen mértékű megrendelés ennyire rövid idő alatt valószínűleg még magát Elon Muskot is meglepte.

Az információ egyébként a kínai médiától (egészen pontosan a Moneyball-tól) származik, de a vállalat megerősítő állásfoglalásáig természetesen egy nem hivatalos adatként kell tekintenünk rá. Nagyszerű hír minden esetre, hogy a közelgő long range (mely kizárólag hátsókerékhajtott változatban készül) iránti igény ennyire magas, mivel a Tesla júniusban már mindenképp heti 4000 db Model 3-at kíván gyártani Kínában.

Az elmúlt hónap a vártnál gyengébbre sikerült, mivel az újonnan regisztrált Model 3 darabszáma 4312 volt, ami nagyjából negyede az elképzeléseknek, hiszen a várt termelési teljesítmény jelenleg heti 3000 e-autó (ezt szeretnék júniusra kibővíteni további ezerrel), melyeket hasonló ütemben el is szeretne adni a márka.

A visszaesés azzal magyarázható, hogy az érdeklődők meg szerették volna várni az új kedvezményeket, ugyanis az elektromosan hajtott járművekre vonatkozó állami támogatási rendszernek pont most változtak meg a feltételei Kínában is (csakúgy, mint hazánkban), így a leendő vásárlók bíztak abban, hogy jobb áron tudják majd beszerezni választott modelljeiket (ez a filozófia nálunk többé-kevésbé be is jött volna, bár Magyarországon az új rendszer szerint a Teslákra nem vonatkoznak a kedvezmények).

Csak az idő fog tudni választ adni arra a kérdésre, hogy az értékesítés Kínában valóban heti 4000-en (tehát havi szinten 12000 készülő darabon) stabilizálódik-e az összes verziót (standard range és long range) figyelembe véve.

A következő évben a Tesla kibővíti a Gigafactory Shanghai gyártósorát a Model 3 Performance verziójára is, és a Tesla Model Y is részben itt fog készülni, így akár a mostani kalkulációknál is merészebb eladásokat produkálhatnak majd, kérdés persze, hogy vajon lesz-e ekkora kereslet ezekre a típusokra. Ha fogadni kéne, én nagy tétet mernék tenni arra, hogy viszik majd, mint a cukrot.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”