Miért csak Kína kap mostanában olcsó e-autókat?

0

Napok óta érlelődik bennem egy gondolat és ma eljutottam oda, hogy meg is írom ezt a létrejött kérdőjelet. Mióta elkezdődött a Sanhai Auto Show, folyamatosan csak olyan -amúgy Európában is valószínűleg nagy sikereket elérő- autókról szólnak a hírek, amik csak a kanai piacra készülnek.
Lehet, hogy csak én nem látom át az összefüggéseket, de a kérdés továbbra is adott számomra. Miért „China only” elektromos autókkal rukkolnak elő olyan európai és ázsiai autógyárak, akik eddig Európát is fontos piacnak tartották?

Kezdésnek itt a Honda X-NV. A Honda eddig nem igazán mutatott érdeklődést a tisztán elektromos autók iránt, ám Kína számára mégis létre tudtak hozni egy 53,6 kWh-s, olcsón árulható elektromos autót, ráadásul SUV-t, amit Európában is kedvelnek!

Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy az X-NV típust egy közös alapítású vállalat gyártja, amiben a Honda kínai üzletága (Honda Motor China Technology Co., Ltd) és a Gongfeng a tulajdonos. Az autó az idei év második felétől már érkezhet a kínai kereskedésekbe. Ez pedig még csak a kezdet, a Honda további 20 elektromos modellt akar Kínának gyártani 2025-re!

Vagy nézzük a Renault kínálatát. Ők is a napokban rukkoltak elő a City K-ZE típussal, ami szintén egy SUV, tehát Európa is megenné. Ezt az autót is egy közösen alapított vállalat gyártja, aminek tagjai a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség és szintén a Dongfeng.

2019 – Renault CITY K-ZE

A Renault is belehúz 2022-ig, ők 3 új elektromos modellel készülnek.

Pár napos hír, hogy az eddig hibrid-alapú gondolkodással bíró Toyota rászánta magát és el fogja készíteni a CH-R teljesen elektromos változatát, természetesen csak a kínai belpiacra…

Még 2018-ban többször is előjött az Audi Q2L is, mint direkt a kínai piacra szánt elektromos modell, igaz ez az autó még nem került bemutatására. De akkor is beszédes, hogy az e-tron SUV még sehol sem volt, amikor az Audi már Kínának szánt elektromos modellel villogott.

Tudott tény, hogy külföldi autómárkák csak akkor árulhatják az országban autóikat, ha egy kínai vállalattal is alapítanak közös céget. De ha oda tudnak ilyen fejlesztéseket vinni, Európába miért nem hozzák el ezt a tudást és építenek elérhető árú elektromos autókat?

Várjuk a véleményed az e-cars fórumban! Egyre inkább növekszik a felhasználók tábora, érdemes ellátogatni az oldalra: https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!