Hamarosan indul az I.D. család első tagjának sorozatgyártása, ami a Volkswagen első, tisztán elektromos modellje lesz, ennek megfelelően az MEB padlólemezre fog épülni, ami direkt a vállalat jövőben elektromos modelljeinek készült.
A gyártási cél pedig nem kicsi az első évre: 100 000 darab NEO. Ha a kisebb (nem hivatalos) akkumulátorral szerelt modellt vesszük alapul, ami 48 kWh kapacitással lesz majd rendelhető, könnyen kijön a 4,8 GWh kapacitási szükséglet.
A Volkswagen pedig nyilván nem szeretne egy újabb balhéba keveredni, főleg nem az első ilyen mérföldkőnél. Ezért is dönthetett úgy a vezetés, hogy az LG Chem szakembereivel közösen egy külön csoportot hoznak létre az akkumulátorgyártás felügyeletére és esetlegesen szükséges fejlesztésére.
Az akkumulátorcellák egy teljesen új lengyel gyárban fognak készülni és mivel a gyártási volumen, valamint az elvárások egyaránt magasak, így kéthetente a legmagasabb szintű vezetők közül fognak találkozni mindkét vállalattól, megvitatva az addigi eredményeket és a szükséges lépéseket a zavartalan gyártás érdekében.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!